중3영어 동아 윤정미 1과 본문 및 MP3

Listen to the Sentences:

 

본문1.mp3
다운로드

꿈을 찾고 실현하세요!

  

 

여러분, 안녕하세요. 제 이름은 David Parker이고, 저는 사진작가입니다. 오늘 저는 여러분에게 제가 어떻게 꿈을 찾고 그것을 실현했는지 이야기하려고 해요. 제 이야기가 여러분에게 영감을 줄 수 있기를 바랍니다.

 

저는 어렸을 때 별을 사랑했어요. 또한 사진 찍는 것도 좋아했죠. 하지만 저는 이것들이 직업으로 이어질 수 있으리라고는 전혀 생각하지 못했어요. 사실 저는 아예 꿈이 없었거든요.

대학에서 전공을 정해야 했을 때, 저는 공학을 선택했어요. 엔지니어가 되는 것이 괜찮아 보였거든요. 대학 졸업 후에 저는 엔지니어링 회사에 취직했어요. 그것은 안정적인 직업이었지만, 저는 제가 그 일을 정말로 즐기는지는 알 수 없었어요.

어느 겨울, 제가 아이슬란드로 휴가를 갔을 때 모든 것이 바뀌었어요. 그곳에서 저는 오로라를 볼 기회가 있었어요. 빛들은 경이로웠고, 저는 하늘에서 춤추는 빛들의 사진을 많이 찍었어요. 수년 만에 처음으로 제 심장이 빠르게 뛰고 있는 것을 느낄 수 있었어요.

 

  

 

돌아온 후에 저는 아이슬란드에서 찍은 사진으로 사진 경연 대회에 참가했어요. 놀랍게도 저는 1등 상을 받았고, 이 일은 저에게 제 인생에 대해 생각해 볼 기회를 주었어요. 저는 사진을 찍는 것이 저를 행복하게 한다는 것을 깨달았어요. 갑자기 저는 좋은 사진작가가 되고 싶었고, 그래서 사진 촬영 기술에 대해 더 배우기 시작했어요. 몇 년의 시행착오 끝에 저는 실력이 더 좋아졌고, 사진작가로 시간제 근무를 하기 시작했어요.

그러던 어느 날, 저는 대담한 결심을 했어요. 직장을 그만두고 생계 수단으로 사진을 찍기로 결정했죠. 제가 성공할 수 있을지 확신하지는 못했지만 시도해 보기로 결심했어요. 저는 저를 행복하게 만드는 무언가를 정말로 하고 싶었거든요. 지금, 저는 전문 사진작가이고 행복합니다.

 

그렇다면 여러분은 꿈을 찾고 그 꿈을 실현하고 싶은가요? 여기 여러분을 도와줄 몇 가지 조언이 있습니다.

첫째, 여러분의 마음을 따르세요. 여러분이 무엇을 하는 것을 좋아하는지, 그리고 여러분을 행복하게 하는 것이 무엇인지 생각해 보세요. 제 경우에는, 그것이 별 사진을 찍는 것이었습니다.

둘째, 열심히 노력하세요. 꿈을 추구하는 것은 쉽지 않아요. 저는 열심히 노력해서 사진작가가 되었습니다.

셋째, 대담해지세요. 여러분의 인생을 바꿀 결정을 하기 위해서는 용기가 필요합니다. 저는 두려웠지만 기회를 잡았어요.

저는 여러분이 꿈을 찾고, 꿈을 추구하고, 꿈을 실현할 수 있길 진심으로 바랍니다!

Find a Dream and Live It!

 

Hello, everyone. My name is David Parker, and I’m a photographer. Today, I’m going to tell you how I found my dream and realized it. I hope my story can inspire you.

 

When I was young, I loved stars. I also liked taking pictures. However, I never thought these things could lead to a job. In fact, I didn’t have a dream at all.

When I had to decide on a major in college, I chose engineering. Being an engineer looked OK. After college, I got a job at an engineering company. It was a stable job, but I didn’t know whether I really enjoyed it.

Everything changed when I went on vacation to Iceland one winter. There I got a chance to see the Northern Lights*. The lights were amazing, and I took many pictures of the dancing lights in the sky. For the first time in many years, I could feel my heart beating fast. 

After I came back, I entered a photo contest with the pictures I took in Iceland. Surprisingly, I won first prize, and this gave me a chance to think about my life. I realized that taking pictures made me happy. Suddenly, I wanted to become a good photographer, so I started to learn more about photography. After years of trial and error, I got better, and I began to do some part-time work as a photographer.

Then one day, I made a bold decision. I quit my job and decided to take pictures for a living. I wasn’t sure if I could succeed, but I decided to try. I really wanted to do something that made me happy. Now, I’m a professional photographer, and I’m happy.

 

  

 

So do you want to find a dream and realize it? Here’s some advice to help you.

First, follow your heart. Think about what you like to do and what makes you happy. In my case, it was taking pictures of stars.

Second, work hard. Pursuing a dream is not easy. I became a photographer through hard work.

Third, be bold. You need courage to make decisions that will change your life. I was afraid but I took a chance.

I truly hope you can find a dream, pursue it, and live it! 

Posted by 최 샘
,