2015 개정, 고등영어2, 금성 최인철, 1과 본문 해석 음원 mp3, 동물학교

Listen to the Sentences:

UNIT1_P15_Read and Think.mp3
8.02MB

The Animal School

동물학교

 

Once upon a time, some animals organized a school named the Animal School to help their children become smart and competent leaders of the new world.

옛날 옛적에, 어떤 동물들이 자신의 자녀들이 새로운 세계의 영리하고 유능한 지도자가 되도록 돕기 위해 동물 학교라는 이름의 학교를 만들었다.

 

For a balanced program, they insisted that all of their children take the same subjects, including running, climbing, swimming, and flying.

균형 잡힌 프로그램을 위해서, 그들은 모든 아이들이 달리기, 기어오르기, 수영하기, 날기를 포함한 같은 과목을 수강해야 한다고 주장했다.

 

The curriculum was applied to all of the animals, including cows, giraffes, horses, tigers, sheep, and zebras.

교육과정은 , 기린, , 호랑이, , 얼룩말을 포함한 모든 동물들에게 적용되었다.

 

The duck was confident in swimming but was relatively poor in the other three subjects, so he devoted himself to improving his climbing, flying, and running through extra practice.

오리는 수영에는 자신이 있지만, 상대적으로 다른 과목은 잘하지 못했다. 그래서 그는 추가 연습을 통해 기어오르기, 날기, 그리고 달리기를 향상 시키는 매진했다.

 

However, as hard as he tried, he could not climb with his wings or run with his webbed feet as a disadvantage.

그러나 열심히 노력했지만, 날개와 물갈퀴 발이라는 약점을 가지고는 기어오를 수도, 달릴 수도 없었다.

 

Eventually, his feet got so badly worn out that he dropped to only average in swimming.

마침내, 그의 발은 매우 심하게 닳아서 쓰게 되어 수영에서 겨우 평균 점수로 전략하였다.

 

The rabbit accelerated quickly in running but had a hard time because she was so concerned about flying.

토끼는 빠르게 달리기를 마쳤지만, 나는 것을 매우 걱정해 힘든 시간을 보냈다.

 

No matter how hard the rabbit practiced, flying was impossible for her.

토끼는 아무리 열심히 노력해도, 그녀에게 나는 것은 불가능했다.

 

She eventually failed in the final flying exam.

그녀는 결국 비행 시험에서 낙제했다.

 

What do you think about the Animal School?

여러분은 동물 학교에 관해 어떻게 생각합니까?

 

Do you think the school would help their students learn?

학교가 학생들이 배우는 도움이 거라고 생각합니까?

 

People are all unique and have a different way of learning.

사람들은 모두 독특하고 서로 다른 학습 방식을 갖고 있다.

 

Nevertheless, the Animal School educates their pupils to follow the same unified curriculum.

그럼에도 불구하고, 동물 학교는 학생들이 똑같은 단일화된 교육과정을 따르도록 교육한다.

 

For example, instead of concentrating on the eagle's advantage of flying as a bird, the school confines the eagle within strict rules, which results in a negative outcome.

예를 들어, 독수리가 자신의 새로서의 장점인 나는 것에 초점을 맞추는 대신에 학교는 독수리를 엄격한 규율 안으로 제한을 시켜서, 부정적인 결과를 낳게 된다.

 

As we all know, flying is the most efficient and specialized attribute of the eagle.

우리 모두가 알듯이, 나는 것이 독수리의 가장 효율적이고 특화된 속성이다.

 

Likewise, we all have our own preferences and strengths.

비슷하게, 우리는 모두 우리 자신의 선호와 장점을 갖고 있다.

 

By using our characteristics, we will be able to study in an effective way.

우리의 개성을 사용함으로써, 우리는 보다 효과적인 방식으로 공부할 있을 것이다.

 

Scholars have studied these various strengths and preferences of people and classified them into several different categories which are called "Learning Preferences."

학자들은 사람들의 이러한 다양한 장점과 선호를 연구해 그것들을 '학습 선호'라고 불리는 가지의 서로 다른 범주로 나누었다.

 

The cat was not admitted to the Animal School because she could not pass the swimming admission teat.

고양이는 수영 입학시험을 통과하지 못했기 때문에 동물 학교에 입학이 허락되지 않았다.

 

During the examination, the cat was too afraid of drowning to go into the lake.

시험 기간 동안, 고양이는 물에 빠질까봐 너무 걱정이 되어 호수에 들어가지도 못했다.

 

When the cat was not admitted to the school, she complained to the school council and requested jumping be added to the curriculum.

고양이는 학교에 입학하지 못하게 됐을 , 학교 운영위원회에 불만을 표시하고 뛰어오르기가 교육과정에 포함되어지기를 요청했다.

 

This caused a hot debate among the parent committee and students.

이것은 학부모 위원회와 학생들 사이에서 열띤 논쟁을 불러 일으켰다.

 

The rabbit and cat argued that jumping should replace swimming.

토끼와 고양이는 뛰어오르기가 수영을 대체해야 한다고 주장했다.

 

On the contrary, the duck thought swimming was an important subject as the original program suggested.

반대로, 오리는 원래 프로그램이 제안한 것처럼 수영이 주요한 과목이라고 생각했다.

 

In the climbing class, the eagle beat all that others to the top of the tree by flying.

기어오르기 수업 시간에, 독수리는 나무 꼭대기까지 날아감으로써 다른 모든 동물들을 이겼다.

 

As fast as the eagle was, he was told not to fly, but to climb up again.

독수리가 빠르긴 하지만, 독수리는 날지 말고, 다시 기어서 올라가라는 지시를 들었다.

 

He insisted that he be able to use his own way of getting there, but he was instructed not to fly.

그는 그곳에 도착하는 , 자신의 방식을 사용할 있어야 한다고 주장했지만, 그는 날아서는 된다고 지시를 받았다.

 

When the eagle failed to climb, he became so depressed and frustrated that he lost interest in school altogether.

독수리가 기어오르는 것을 실패하자, 그는 매우 의기소침해지고 좌절하게 되어 학교의 모든 것에 흥미를 잃게 되었다.

 

Learning preferences are the common ways that people learn.

학습 선호는 사람들이 배우는 일반적 방식이다.

 

Your learning preferences have more influence than you may realize because your preferred interests guide the way you learn.

여러분이 선호하는 관심사가 배우는 방식을 인도하기 때문에 여러분의 학습 선호는 여러분이 깨닫는 것보다 많은 영향을 있다.

 

By recognizing your own learning preferences, you can use learning skills that are ideal for you.

자신의 학습 선호를 인식함으로써, 여러분은 자신에게 맞는 이상적인 학습 기술들을 사용할 있다.

 

These skills will also improve the speed and quality of your learning.

이러한 기량들은 또한, 여러분의 학습 속도와 질을 증진시킬 것이다.

 

To do this, it is essential for you to identify which preference fits you best.

이것을 하기 위해서는, 여러분은 자신에게 어떤 선호가 가장 맞는지 인식하는 것이 극히 중요하다.

 

Read the following descriptions of seven learning preferences and determine your own preference.

다음 일곱 가지의 학습 선호에 관한 묘사를 읽고 자기 자신의 선호를 결정해봐라.

 

Seven Learning Preferences

7가지 학습 선호

 

Visual preference: a preference for using pictures and spatial understanding

시각적인 선호: 그림이나 공간 이해를 사용하는 것을 선호

 

Individual preference: a preference for concentrating alone and learning through self-study

개인적인 선호: 혼자 있을 집중하거나 독학을 통해 배우는 것을 선호

 

Musical preference: a preference for using sound, music, rhythms, recordings, and clever rhymes

음악적 선호: 소리, 음악, 리듬, 녹음, 기발한 운율을 사용하는 것을 선호

 

Physical preference: a preference for using our body to learn such as role playing or using physical objects

신체적인 선호: 역할놀이처럼 배우기 위해 신체를 사용하거나 물리적인 물체를 사용하는 것을 선호

 

Social preference: a preference for learning in groups or with other people

사교적인 선호: 모둠이나 다른 사림들과 함께 배우는 것을 선호

 

Logical preference: a preference for using logic, reasoning, and systems to understand concepts

논리적인 선호: 개념을 이해하기 위해 논리, 추론, 체계를 사용하는 것을 선호

 

Verbal preference: a preference for using linguistic skills both in speech and writing to assist their learning

언어적인 선호: 자신의 학습을 보조하기 위해 말하기나 글쓰기에서 언어적인 기술을 사용하는 것을 선호

 

Once you have identified your learning preferences, you are advised to activate those domains through specific techniques.

일단 여러분의 학습 선호를 파악했으면, 구체적인 방법들을 통해 그러한 영역을 활성화시키도록 권하고 싶다.

 

If you are a musical learner, you can make a song to memorize the content.

만약 여러분이 음악적 학습자라면, 내용을 암기하기 위해 노래를 만들 있다.

 

For a social person, discussing concepts with others will help you recall ideas.

사교적인 사람이라면, 다른 사람과 함께 개념을 토의하는 것이 아이디어를 기억하는 도움을 것이다.

 

However, if you fail to use the style that fits you, it is unlikely that you will be able to do your best work.

그러나 만약 여러분이 여러분에게 맞는 스타일을 사용하는 것을 실패했다면, 최상의 결과를 내는 것이 불가능할 것이다.

 

The rabbit was excellent in running, but no matter how hard the rabbit tried to fly, she failed.

토끼는 달리기가 뛰어나지만, 나는 것을 아무리 열심히 노력했을지라도 실패했다.

 

Likewise, students with a physical preference for learning may not learn well in a lecture-styled class.

마찬가지로, 학습할 신체적인 선호를 갖고 있는 학생들은 강의 형식의 수업에서 배우지 못할 것이다.

 

Preferences are varied and there is no right mix.

선호는 다양하고 올바른 조합이라는 것은 없다.

 

Once you acknowledge your preferences, you should further enhance the styles of learning that you use well.

일단 여러분의 선호를 인정하면, 여러분이 사용하는 학습 스타일을 향상시켜야 한다.

 

Then, attempt to work on your less developed ones.

그러고 나서 여러분의 보다 발달된 학습 양식에 힘쓰도록 시도해라.

 

In conclusion, you should recognize that people may have different learning preferences as well as different talents.

결론적으로, 여러분은 사람들이 서로 다른 재능뿐만 아니라 서로 다른 학습 선호를 가지고 있다는 것을 인식해야 한다.

 

Most of us have a different balance of preferences and we should not be criticized for our differences because every single one of us is equally important.

우리 대부분은 서로 다른 선호의 균형을 가지고 있고 우리 개개인은 동등하게 중요하기 때문에 우리의 차이점 때문에 비난을 받아서는 된다.

 

That is why even when you feel like you are falling behind in one area compared to others, you must not be discouraged.

그것이 바로 여러분이 다른 사람과 비교해서 분야에서 뒤떨어진다는 느낌을 갖게 되더라도, 낙심을 해서는 뇌는 이유이다.

 

As frustrated as you may be when you try to improve your less competent areas, that is not the way forward.

여러분이 잘하지 못하는 분야를 향상시키려고 노력하다가 좌절감이 들더라도 그것은 성공으로 나아가는 길이 아니다.

 

You must put emphasis on improving your superior strengths.

여러분은 자신의 최상의 장점을 증진시키는 강조점을 두어야 한다.

 

The key to success is recognizing and appreciating your own strengths and not losing confidence in yourself no matter how hard it is.

성공의 열쇠는 자신의 장점을 깨닫고 진가를 알아보며 아무리 어려울지라도 자신감을 잃지 않는 것이다.

 

It is crucial to keep in mind that life is like a long race.

인생은 장거리 경주와 같다는 것을 명심하는 것이 매우 중요하다.

 

Develop your talents and refuse to give up before you pass the finish line.

여러분의 재능을 발달시키고 마지막 결승선을 통과하기 전까지 포기하기를 거부해라.

 

There are so many things you can accomplish and overcome when you stick to it.

여러분이 그것에 계속 매달리면, 성취하고 극복할 있는 많은 일들이 있다.

 

Don't ever forget: you may not become the best in the group but you can certainly become the best that you can be.

절대로 잊지 마라. 여러분은 집단 속에서 최고가 되지 못할지도 모르지만, 여러분은 확실히 자신이 있는 최상의 존재가 있을 것이다.

 

Posted by 최 샘
,