중2영어 오디오북 교과서 능률 김성곤 본문 4과 해석 mp3 Go Green Together 나의 과학 프로젝트  

 

Listen to the Sentences:

중2영어 교과서 능률 김성곤 본문 4과 해석 mp3 

L04_Reading.mp3
다운로드

 

Lesson 4. Go Green Together    My Science Project : Home Aquaponics

What are you reading?

무엇을 읽고 있니?

I'm reading an article about aquaponics.

아쿠아포닉스에 관한 기사를 읽고 있어.

It's a way of growing plants without soil.

흙 없이 식물을 재배하는 방법이야.

We can also grow plants and raise fish in just one system.

또한 우리는 한 가지 장치 안으로 식물을 키우고 물고기를 기를 수 있어.

Is that possible?

그게 가능하니?

We'll see. I'm going to try it at home for my science project.

곧 알게 될 거야. 내가 과학 프로젝트로 집에서 그걸 해 볼 예정이거든.

Fish, bacteria, and plants are the main parts of aquaponics.

물고기, 박테리아, 그리고 식물이 아무아포닉스의 주된 요소이다.

After you feed the fish, they produce waste.

물고기에게 먹이를 주고 나면, 그들은 배설물을 만들어 낸다.

The waste is turned into food for the plants by bacteria.

이 배설문은 박테리아에 의해 식물의 먹이로 바뀐다.

The plants clean the water by consuming the food.

식물은 그 먹이를 먹음으로써 물을 정화한다.

This process is repeated again and again.

이러한 과정이 계속해서 반복된다.

Home Aquaponics : by Eric Jackson

가정용 아쿠아포닉스 : 에릭 잭슨

Question: How can I make an aquaponics system at home?

질 문 : 집에서 어떻게 아쿠아포닉스를 만들 수 있을까?

Why is aquaponics good?

아쿠아포닉스는 왜 좋을까?

Period: From May 15 to August 15

기간 :  5월 15일부터 8월 15일까지

Material 재료

a poor and small stones, a fish tank, a plastic tube, a water pump plants, some fish, a box cutter, clay

화분과 작은 돌멩이들, 어항, 플라스틱 관, 수중 펌프, 식물, 물고기 몇 마리, 커터칼, 찰흙

Steps 과정

1. I made holes in the bottom of a pot. Then I put small stones and plants in it.

1. 화분 바닥에 구멍을 뚫었다. 그런 다음 그 안에 작은 돌멩이들과 식물을 넣었다.

2. I made a big hole in the lid of the fish tank and put the pot in the hole.

2. 어항 덮개에 큰 구멍을 내고 그 구멍에 화분을 꽂았다.

3. I fixed the pot in place with clay.

3. 찰흙으로 화분을 제자리에 고정했다.

4. I made another hole in the lid and put a tube through it.

4. 덮개에 또 다른 구멍을 하나 만들고 그 구멍을 통해 관을 꽂았다.

5. I put a water pump in the fish tank. I used the tube to connect the pump to the pot.

5. 어항에 수중 펌프를 넣었다. 펌프를 화분에 연결하기 위해 관을 이용했다.

6. I filled the fish tank with water and put some fish in it. Then I turned on the pump.

6. 물로 어항을 채우고 그 안에 물고기 몇 마리를 넣었다. 그러고 나서 펌프를 켰다.

Results 결과

From this experiment, I grew my plants and raised fish with aquaponics.

이 실험에서 나는 아쿠아포닉스로 식물을 키우고 물고기를 길렀다.

I just fed the fish, but the plants have grown 17 centimeters in three months.

나는 그저 물고기에게 밥을 주기만 했는데 식물이 석 달 만에 17cm가 자랐다.

The fish stay healthy and the water is clean all the time.

물고기는 건강한 상태를 유지하며 물을 항상 깨끗하다.

Conclusion 결론

Some important things about aquaponics were learned from this experiment.

아쿠아포닉스에 관한 몇 가지 중요한 사항이 이 실험에서 발견되었다.

First, water is saved because the plants don't need watering.

첫째, 식물에 물을 줄 필요가 없으므로 물이 절약된다.

Second, it is good for the environment because no chemicals are used.

둘째, 화학 물질이 사용되지 않으므로 환경에 이롭다.

Finally, you can do aquaponics anywhere because it doesn't need much space.

끝으로, 아쿠아포닉스는 많은 공간을 필요로 하지 않으므로 어디에서나 그것을 할 수 있다.

I found out...

나는 알게 되었다...

Some farmers use aquaponics to produce vegetables and raise fish.

몇몇 농부들은 채소를 생산하면서 물고기를 키우려고 아쿠아포닉스를 이용한다.

They choose aquaponics because it is far easier than traditional gardening.

그들은 아쿠아포닉스가 전통적인 재배 방식보다 훨씬 더 쉽기 때문에 그것을 선택한다.

Also, it is a much more productive way of growing food.

또한 그것은 훨씬 더 생산적인 식량 재배 방법이다.

The plants grow much faster than plants in soil, and it saves space.

그 식물들이 흙에서 자라는 식물보다 훨씬 더 빨리 자라고 공간을 절약한다.

I hope more food is produced in this way in the further because it is healthy for us and the environment.

그것은 우리와 환경의 건강에 좋기 때문에 나는 미래에 더 많은 식량이 이런 방식으로 생산되기를 희망한다.

Posted by 최 샘
,