중2영어 오디오북 동아 윤정미 본문 1과 한줄해석 mp3 나의 행복한 일상 My Happy Everyday Life

Listen to the Sentences:

 

reading1.mp3
다운로드

Lesson 1 My Happy Everyday Life

1 나의 행복한 일상

Teen Talk : My Favorite Time of the Day

십대들의 이야기: 하루 내가 가장 좋아하는 시간

Somin

소민:

Hello! I’m Somin.

안녕! 나는 소민이야.

I’m 15 years old, and I live in Korea.

나는 15살이고 한국에 살아.

Please tell me about your favorite time of the day.

너희들이 하루 가장 좋아하는 시간에 대해 내게 말해줘.

You can also show me some pictures.

나에게 사진 장을 보여 줘도 좋아.

Diego

Diego:

Hi, my name is Diego, and I live in Seville, Spain.

안녕, 이름은 Diego이고, 나는 스페인의 세비야에살아.

My favorite time of the day is lunch time.

내가 하루 가장 좋아하는 시간은 점심시간이야.

My school usually ends around 2 p.m.

우리 학교는 보통 오후 2시쯤 끝나.

On most days, my family gets together and has a big, long lunch.

대부분의 날에우리 가족은 모여서 푸짐하고 점심 식사를 .

We usually have soup, vegetables, and meat.

우리는 보통 수프, 채소, 그리고 고기를 먹어.

We also have a dessert like churros.

우리는 또한 추로스와 같은 후식도 먹어.

After lunch, we usually take a siesta, a short nap.

점심 식사 후에 우리는 보통 시에스타, 짧은 낮잠을 .

Both my father and I like to sleep under the tree in our garden.

아빠와 나는 우리 정원에 있는 나무 아래에서 자는 것을 좋아해.

Tabin

Tabin:

Hi! My name is Tabin, and I live near the Gobi Desert in Mongolia.

안녕! 이름은 Tabin이고, 나는 몽골에 있는 고비 사막 근처에 살아.

I’m happy when I ride my horse.

나는 말을 행복해.

Horses are important in our culture.

말은 우리 문화에서 중요해.

Almost everyone can ride a horse in Mongolia.

몽골에서는 거의 모든 사람이 말을 있어.

In fact, we say, “We ride horses before we can walk.”

실제로 우리는 우리는 걷기도 전에 말을 탄다.”라고 말해.

I take good care of my horse.

나는 말을 돌봐.

I often brush him and give him some carrots.

나는 종종 말의 털을 빗겨 주고 당근을 .

I enjoy riding especially in the evening before the sunset.

나는 특히 해가 지기 저녁에 타는 것을 즐겨.

Then the sky is red, and everything is peaceful.

그때 하늘은 붉고 모든 것이 평화로워.

Musa

Musa:

Hi! I’m Musa, and I live in Nairobi, Kenya.

안녕! 나는 Musa이고 케냐의 나이로비에 살아.

My favorite time of the day is our running practice time.

내가 하루 가장 좋아하는 시간은 달리기 연습 시간이야.

My friend, Tamu, and I are on the school’s running team.

친구 Tamu 나는 학교 달리기 팀에 속해 있어.

I‘m happiest when I run with Tamu.

나는Tamu 함께 달리기를 가장 행복해.

Our practice time isn’t boring because we can see many animals.

우리의 연습 시간은 지루하지 않아. 왜냐하면 많은 동물들을 있거든.

Many runners from Kenya won races in the Olympics.

케냐 출신의 많은 달리기 선수들이 올림픽의 육상 경기에서 우승을 했어.

I’m so proud of them.

나는 그들이 매우 자랑스러워.

Both Tamu and I want to be like them.

Tamu 나는 그들처럼 되고 싶어.

Posted by 최 샘
,