2영어 두산 이병민 본문 7 한줄 해석

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Making Good Choices

좋은 선택을 하기

Emma: What are you doing, Kyle?

에마: 하는 거예요, 카일?

Kyle: Oh, Emma.

카일: , 엠마요.

I’m watching the movie, Y-Men 7 on my computer.

컴퓨터로 영화 'Y-Men 7' 보고 있어요.

Emma: How is it?

엠마: 어때요?

Kyle: Don’t ask.

카일: 묻지 마세요.

It’s so boring that I want to cry.

너무 지루해서 울고 싶어요.

Emma: I’m sorry to hear that.

엠마: 안됐군요.

Kyle: I’m so mad.

카일: 정말 화가 나요.

The movie advertisement said it was “The Most Exciting Movie of the Year.”

영화광고는 "올해의 가장 신나는 영화"라고 했습니다.

Emma: Well, you can’t believe everything that you read.

엠마: , 당신이 읽은 모든 것을 믿을 수는 없어요.

Kyle: They lied on the advertisement.

카일: 그들은 광고에 거짓말을 했어요.

I’m going to ask for my money back.

돈을 돌려달라고 거예요.

Emma: Hold on, Kyle! They didn’t really lie because they used opinions, not facts.

잠깐만요, 카일! 사실관계가 아니라 의견을 썼기 때문에 실제로 거짓말을 아닙니다.

Kyle: Huh? I’m not following you.

카일: ? 저는 당신을 이해하지 못하고 있습니다.

Emma: Opinions express people’s feelings like, “The desert is beautiful.

엠마: 의견은 사람들의 감정을 표현합니다. "사막은 아름답습니다."

” You can’t say that it’s true or not.

사실이라고 수도 없고 그렇지 않다고 수도 없습니다.

But, facts can be proven.

하지만, 사실들은 증명될 있습니다.

For example, “The Atacama Desert is in Chile,” is a fact.

예를 들어, "아타카마 사막은 칠레에 있다" 것은 사실입니다.

You can check that on the map.

지도에서 확인하실 있습니다.

Kyle: Okay....

카일: 좋아요...

But what’s the connection with movies?

하지만 영화와 어떤 관계가 있을까요?

Emma: Let me explain.

엠마: 제가 설명하겠습니다.

What’s your favorite movie?

당신이 가장 좋아하는 영화는 무엇입니까?

Kyle: It’s Forrest Gump.

카일: 포레스트 검프입니다.

Emma: Okay.

엠마: 좋아요.

Let’s look for its advertisement.

광고 한번 찾아봐요.

What does it say?

뭐라고 있는데요?

Kyle: It says, “Winner of 6 Academy Awards including Best Picture.”

카일: "최우수 작품상을 포함한 6 아카데미 시상식의 우승자"라고 쓰여 있어요.

Emma: See? It uses facts unlike the Y-Men 7 advertisement.

엠마: 보이죠? 그것은 Y-Men 7 광고와 달리 사실을 사용합니다.

Do you see the difference?

차이가 보이나요?

Kyle: Not exactly.

카일: 그렇지는 않아요.

The Y-Men 7 ad says “Most Exciting Movie” and the Forrest Gump ad says “Best Picture.”

Y-Men 7 광고는 "가장 재미있는 영화"라고 말하고, Forest Gump 광고는 "최고의 그림"이라고 말합니다.

Aren’t they both opinions?

의견이 아닌가요?

Emma: That’s a great question, Kyle.

엠마: 좋은 질문이에요, 카일.

When people use words like “best” or “most,” they are usually expressing opinions.

사람들이 "최고" "대부분" 같은 단어를 사용할 , 그들은 보통 의견을 표현합니다.

But in the Forrest Gump ad, “Best Picture” is the award which the movie won.

하지만 포레스트 검프 광고에서 "최고의 사진" 영화가 수상한 상입니다.

We can check that on the Internet.

인터넷으로 확인할 있습니다.

That’s a fact.

그건 사실입니다.

Kyle: Aha! From now on I’m only going to trust ads with facts.

카일: 아하! 이제부터는 사실만을 가지고 광고를 믿겠습니다.

Emma: It’s not that simple.

엠마: 그렇게 간단하지 않아요.

Most ads mix facts with opinions.

대부분의 광고는 사실과 의견을 섞습니다.

So you have to make a smart choice based on both of them.

따라서 가지 모두를 바탕으로 현명한 선택을 해야 합니다.

Kyle: Got it! Emma, do you want to watch the rest of Y-Men 7 with me?

카일: 알겠습니다! 엠마, 저와 함께 나머지 Y-Men 7 보실래요?

Emma: Thanks, but no thanks.

엠마: 고맙지만 사양하겠습니다.

 

Posted by 최 샘
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