중3영어 YBM 시사 박준언 1과 본문 해석 음원 mp3

Listen to the Sentences:

Reading.mp3
다운로드

 

My Dream House 

 

Have you ever thought about your dream house? Today, in class, we created our dream house. Here are some of the dream houses that we made.

내가 꿈꾸는 집

 

 여러분은 꿈의 집에 대해 생각해 본 적이 있나요? 오늘, 우리는 수업 시간에 우리가 꿈꾸는 집을 만들어 보았습니다. 여기 우리가 만든 몇몇 꿈의 집이 있습니다.

A House in Nature - Minho

 Nature is my good friend. I do feel good when I walk in the forest. I’d like to have a dream house in the countryside. It should have a big garden with many flowers and trees. I am always excited by the sound of birds. It will be wonderful to wake up in the morning and listen to the songs of the birds. Also, I’d like to have many pets. It will be fun to play with them!

 

자연의 집 - 민호

 자연은 나의 좋은 친구입니다. 나는 숲속에서 걸을 때 기분이 정말 좋습니다. 나는 시골에 꿈의 집을 갖고 싶습니다. 집에는 많은 꽃과 나무가 있는 큰 정원이 있을 것입니다. 나는 항상 새소리에 신이 납니다. 아침에 깨어나서 새들의 노래 소리를 듣는 것은 멋질 것입니다. 또한 나는 많은 애완동물을 갖고 싶습니다. 그들과 노는 것은 매우 재미있을 것입니다!

 

A Fun Place - Julie

 Welcome to my dream house! Having fun is what I want most, so my dream house is full of exciting things. It has a theater in the basement. There, I can eat cookies and enjoy my favorite movies. My dream house has a game room on the second floor. I can play many different kinds of games there. My house also has a swimming pool. I want to do fun things with my friends in my house. You can be my guest!

 

재미있는 장소 - Julie

 나의 꿈의 집에 온 것을 환영합니다! 즐겁게 지내는 것은 내가 가장 원하는 것입니다. 그래서 내 꿈의 집은 흥미로운 것들로 가득합니다. 집에는 지하에 영화관이 있습니다. 그곳에서 나는 쿠키를 먹을 수 있고 내가 좋아하는 영화들을 즐길 수 있습니다. 내 꿈의 집에는 2층에 게임 방이 있습니다. 나는 그곳에서 많은 다양한 종류의 게임을 할 수 있습니다. 나의 집에는 또한 수영장이 있습니다. 나는 나의 집에서 친구들과 함께 즐거운 일들을 하고 싶습니다. 여러분도 나의 손님이 될 수 있습니다!

 

A Place for Family - Misun

 My family is the most important thing to me. In my dream house, my family feels safe and comfortable. At the gate, you can find a beautifully designed sign with my family’s picture on it. When you enter the house, you will see a large living room. My family sometimes plays board games and sings there. It will have a garden with a large picnic table for family picnics. There, we will enjoy barbecues. Do you like my dream house?

 

가족을 위한 장소 - 미선

 나의 가족은 나에게 가장 중요한 것입니다. 내 꿈의 집에서 가족은 안전하고 편안함을 느낍니다. 현관에서 여러분은 가족 사진이 있는 아름답게 디자인된 문패를 발견할 수 있습니다. 여러분이 집에 들어서면 여러분은 큰 거실을 보게 될 것입니다. 나의 가족은 때때로 그곳에서 보드게임도 하고 노래를 부르기도 합니다. 가족 소풍을 위한 커다란 피크닉 테이블이 있는 정원을 갖게 될 것입니다. 그곳에서 우리는 바비큐를 즐길 것입니다. 내 꿈의 집이 마음에 드나요?

 

 

A House with New Technology - Bryan

 I am an early adopter of new technology. I do like to use new products and technology before others. When I get near my house, the front door recognizes my face and opens automatically. The furniture checks the weather conditions and advises me on what to wear. The bathroom mirror tells me my weight and the condition of my health. A robot cleans the house and cooks for me. This is what I can imagine about my dream house.

 

신기술이 있는 집 - Bryan

 

 나는 남들보다 먼저 신기술을 써 보는 것을 좋아하는 사람입니다. 나는 새로운 제품이나 기술을 다른 사람보다 먼저 사용하는 것을 정말 좋아합니다. 내가 집 근처에 도착할 때, 현관문은 내 얼굴을 인식하고 자동으로 문을 엽니다. 가구는 날씨 상태를 확인하여 내게 무엇을 입을지 조언해 줍니다. 욕실 거울은 나에게 체중과 건강 상태를 알려 줍니다. 로봇은 집을 청소하고 나를 위해 요리합니다. 이것이 내가 나의 꿈의 집에 대해 상상할 수 있는 것입니다.

 

 

Posted by 최 샘
,