중3영어 YBM 시사 박준언 3과 본문 해석 음원 mp3

Listen to the Sentences:

 

Reading.mp3
다운로드

 

The World of Wonderful Jobs훌륭한 직업의 세계

Florist

 Hi, I am Tom. A florist is someone who creates beautiful things with flowers. To become a florist, you need to know many things about flowers. I attended a high school for florists and gardeners. It was at this school that I learned how to grow and care for different types of flowers. These days, florists can do a lot of different things. I design movie sets sometimes and I decorate shops with flowers. I am happy when I create something colorful with fresh flowers and greenery. If you like plants and the arts, I highly recommend you become a florist.

 


플로리스트 안녕하세요, 저는 Tom입니다. 플로리스트란 꽃으로 아름다운 것들을 창조하는 사람입니다. 플로리스트가 되기 위해서 여러분은 꽃에 대해 많은 것을 알 필요가 있습니다. 저는 플로리스트와 정원사를 양성하는 고등학교에 다녔습니다. 제가 다양한 종류의 꽃을 기르고 다루는 방법을 배운 곳이 바로 이 학교에서였습니다. 오늘날, 플로리스트는 많은 다양한 일을 할 수 있습니다. 저는 때때로 영화 세트장을 디자인하고 꽃으로 상점들을 꾸밉니다. 저는 싱싱한 꽃과 화초로 화려한 무언가를 창조할 때 행복합니다. 만약 당신이 식물과 예술을 좋아한다면, 저는 당신에게 플로리스트가 될 것을 강력히 추천합니다.

 

Sport Data Analyst I am Emma. I am a sport data analyst. It sounds like a difficult job, doesn't it? In fact, it is a lot of fun. I work for a baseball team. My job is to watch recorded games and run a computer program to collect data. Then, I analyze the data to show my team's strengths and weaknesses. If the team understands their strengths and weaknesses, they can do better next time. Since I was young, I have been a big fan of baseball. Now, in my work, I watch baseball games all the time. This is a perfect job for me because watching baseball games is my hobby!

 

스포츠 데이터 분석가 저는 Emma라고 합니다. 저는 스포츠 데이터 분석가입니다. 어려운 직업처럼 들리지요, 그렇지 않나요? 사실, 그것은 아주 재미있습니다. 저는 야구팀을 위해서 일합니다. 제 일은 녹화된 경기를 보고 자료를 수집하기 위해 컴퓨터 프로그램을 실행하는 것입니다. 그러고 나서, 저는 저희 팀의 강점과 약점을 보여 주기 위해 그 자료들을 분석합니다. 만약 팀이 자신들의 강점과 약점을 이해한다면, 그들은 다음번에 더 잘할 수 있습니다. 어렸을 때부터, 저는 야구의 열혈 팬이었습니다. 지금, 일하는 중에 저는 항상 야구 경기를 봅니다. 야구 경기를 보는 것이 제 취미이기 때문에 이것은 저에게 완벽한 직업입니다!

 

Director of a Musical Theater Hi, I am Chris. As a director of a musical theater, I do a lot of things. I audition the actors and I look for good, strong voices. After selecting the cast, I teach them the songs for each scene. Then, I put the cast and orchestra together for practice. During the performance, I am in the orchestra area and conduct. It's my responsibility to have each song played the same way every time. I direct the musicians and the singers to keep the show together. Conducting and directing is not just about waving my arms around!
뮤지컬 극장 감독 안녕하세요, 저는 Chris입니다. 뮤지컬 극장 감독으로서 저는 많은 일들을 합니다. 저는 배우들을 대상으로 오디션을 실시하고, 훌륭하고 강한 목소리를 찾아냅니다. 배역에 맞는 배우를 고른 후에, 저는 그들에게 각 장면을 위한 노래를 가르칩니다. 그러고 나서, 저는 배우들과 오케스트라를 함께 모아 연습시킵니다. 공연 동안, 저는 오케스트라석에서 지휘를 합니다. 각각의 노래가 매번 동일하게 연주되도록 만드는 것이 제 책임입니다. 저는 공연을 제대로 진행하기 위해 연주자들과 가수들을 감독합니다. 지휘하고 감독하는 것은 단지 제 팔을 흔드는 것만이 아닙니다!

Ocean Scientist My name is Yeji. I am an ocean scientist. Ocean science is a big field. It includes studies of the oceans and the creatures living in them. Among other things, I have studied many kinds of fish living in the seas near Korea. It is the growth ring in a fish that interests me. By looking at it, I can find out when and where the fish was born. All the information I get from fish is used to understand sea resources and manage the oceans better. My job is important because it makes the best use of nature possible.

해양 과학자

 

 제 이름은 예지입니다. 저는 해양 과학자입니다. 해양 과학은 거대한 분야입니다. 그것은 바다와 그 안에 살고 있는 생물들에 관한 연구를 포함합니다. 다른 여러 가지 중에서 저는 한국 주변의 바다에 살고 있는 다양한 종류의 물고기를 연구해 왔습니다. 제 흥미를 끄는 것은 바로 물고기 안에 있는 나이테입니다. 그것을 살펴봄으로써, 저는 언제 어디서 그 물고기가 태어났는지 알아낼 수 있습니다. 제가 물고기에서 얻은 모든 정보는 바다의 자원을 이해하고 바다를 더 잘 관리하기 위해 사용됩니다. 제 직업은 자연을 가장 잘 활용할 수 있게 한다는 점에서 중요합니다.

 

 

Posted by 최 샘
,