중2영어 오디오북 금성 최인철 3과 본문 해석 음원 mp3 I'll Always Be There for You

Listen to the Sentences:

L3_07_ReadandDo.mp3
다운로드

 

 

I'll Always Be There for You

본문 1 – The Story of Little Annie’s Life

 There was a little blind girl in a hospital. She was always angry. When people tried to help her, she screamed and attacked them. People called her “Crazy Little Annie,” and didn’t try to help her anymore. The poor girl needed somebody to take care of her.

 One day, an old nurse came to the hospital. She volunteered to help Annie. When Annie met her, she started throwing things again. However, the nurse wasn’t afraid of her.

 The nurse said to Annie, “Hi, Annie. I’m Nurse Laura. I’m here to be your friend. I’ll always be there for you.”

본문 2 – The Story of Little Annie’s Life

 Every night, Laura went to Annie’s room and put her to bed.

 She said to Annie, “Annie, I do love you. I’ll always be there for you.”

 Laura knew that Annie needed love and understanding. With Laura’s help, Annie got better little by little.

 Two years later, Annie didn’t scream or throw things. She did become a totally different person. People didn’t call her “Crazy Little Annie” anymore.

 Laura decided to leave the hospital with Annie. She took Annie to a school for blind children. Annie loved her new school and studied hard. She wanted to become a teacher and help others like Nurse Laura did.

본문 3 – The Story of Little Annie’s Life

 However, a few years later, Laura passed away. Annie was very sad, but she did not give up on her dream.

 Then one day, Annie met a nice doctor. He helped Annie to see well. It was a miracle for Annie.

 At last, Annie realized her dream and became a teacher. This gave her a chance to meet a special student. The student wasn’t able to hear or see. Instead, she screamed and threw things. She was just like Crazy Little Annie.

 Annie said to her, “Hi, Helen Keller. I’m your teacher, Anne Sullivan. I’ll always be there for you.”

꼬마 Annie의 인생 이야기

 한 병원에 눈이 보이지 않는 작은 소녀가 있었다. 그녀는 항상 화가 나 있었다. 사람들이 그녀를 도우려고 할 때, 그녀는 소리를 지르고 그들을 공격했다. 사람들은 그녀를 “Crazy Little Annie”라고 불렀고, 더 이상 그녀를 도우려 하지 않았다. 그 가엾은 소녀는 자신을 돌봐줄 사람이 필요했다.

 어느 날, 나이 든 간호사가 병원에 왔다. 그녀는 Annie를 돕는 것을 자원했다. Annie가 그녀를 만났을 때, 그녀는 다시 물건들을 던지기 시작했다. 그러나 그 간호사는 그녀를 두려워하지 않았다.

 간호사가 Annie에게 말했다. “안녕, Annie. 난 간호사 Laura야. 난 너의 친구가 되려고 여기 왔어. 내가 항상 너의 곁에 있을게.”

 매일 밤, Laura는 Annie의 방으로 가서 그녀를 재웠다.

 그녀는 Annie에게 말했다. “Annie, 나는 널 정말 사랑한단다. 나는 항상 너의 곁에 있을 거야.”

 Laura는 Annie에게 사랑과 이해가 필요하다는 것을 알고 있었다. Laura의 도움으로 Annie는 조금씩 좋아졌다.

 2년 후, Annie는 비명을 지르거나 물건들을 던지지 않았다. 그녀는 정말 완전히 다른 사람이 되었다. 사람들은 더 이상 그녀를 “Crazy Little Annie”라고 부르지 않았다.

 Laura는 Annie와 함께 병원을 떠나기로 했다. 그녀는 Annie를 시각 장애 아이들을 위한 학교에 데려갔다. Annie는 새로운 학교를 정말 좋아했고 열심히 공부했다. 그녀는 교사가 되어 간호사 Laura가 했던 것처럼 다른 사람들을 돕고 싶었다.

 하지만 몇 년 후 Laura는 세상을 떠났다. Annie는 매우 슬펐지만, 그녀는 꿈을 포기하지 않았다.

 그러던 어느 날, Annie는 좋은 의사를 만났다. 그는 Annie가 잘 볼 수 있도록 도와주었다. 그것은 Annie에게 기적이었다.

 마침내 Annie는 꿈을 이루어 교사가 되었다. 이것은 그녀에게 특별한 학생을 만날 기회를 주었다. 그 학생은 듣거나 볼 수 없었다. 대신에 그녀는 소리를 지르고 물건들을 던졌다. 그녀는 마치 Crazy Little Annie 같았다.

 Annie는 그녀에게 말했다. “안녕, Helen Keller. 나는 너의 선생님 Anne Sullivan이야. 내가 항상 너의 곁에 있을게.”

Posted by 최 샘
,