중1영어 천재 이재영 6과 십대들 이야기

 

Listen to the Words:

G1_L6_Read.mp3
다운로드

 

천재(이재영) 중 1 6과  Teen Talk

Choose a country! Indonesia Jamaica korea Laos Mexico New Zealand

나라를 선택하세요!

What do you know about Korea?

여러분은 한국에 대해 무엇을 알고 있나요?

 

 

Teen Talk

 

People travel around the world.

사람들은 세계를 여행한다.

Cultures do, too.

문화도 그렇다.

Do you experience different cultures in your home, school, or community?

여러분은 집이나 학교, 혹은 지역 사회에서 다른 문화를 경험하나요?

Share your experiences with teens around the world.

여러분의 경험을 전 세계의 십 대들과 공유하세요.

 

Kelly. Chicago, 14

시카고, 14세

Food trucks come to our neighborhood and serve food from other countries.

푸드 트럭이 우리 이웃에 와서 다른 나라 음식을 제공해요.

Last Saturday, I tried Korean bulgogi cupbap, and it was delicious.

지난 토요일에 저는 한국의 불고기 컵밥을 먹었는데 맛있었어요.

You should try it, too.

여러분도 드셔 보세요.

 

 

Back home, I went online and found the recipe.

저는 집에 와서 인터넷으로 요리법을 찾아봤어요.

I want to cook this Korean dish some day.

언젠가 이 한국 음식을 요리하고 싶어요.

Today, I ate sundubu.

오늘 저는 순두부를 먹었어요.

You should try bibimbap, too.

비빔밥도 먹어 보세요.

 

 

 

Aleksey. Moscow, 16

Aleksey. 모스크바, 16세

In the evening, my parents and I gather in the living room and watch Korean TV programs.

저녁에 부모님과 저는 거실에 모여서 한국 텔레비전 프로그램을 시청해요.

My mother loves to watch dramas.

우리 엄마는 드라마 보는 것을 무척 좋아하세요.

She wants to visit all the beautiful places in Korea some day.

엄마는 언젠가 한국에 있는 모든 아름다운 곳을 방문하고 싶어 하세요.

I love to watch music programs. I am a big fan of K-pop.

저는 음악 프로그램 보는 것을 아주 좋아해요. 저는 열렬한 케이 팝 팬이에요.

There will be a K-pop concert in Moscow in November. I plan to go.

11월에 모스크바에서 케이 팝 콘서트를 해요. 저는 갈 계획이에요.

 

 

John : I visited the Hanok Village In Jeonju last year.

존 : 저는 작년에 전주 한옥 마을에 갔어요.

It was fantastic. 환상적이었어요.

You should visit Jejudo next.

다음에 제주도에 가보세요.

 

 

Christine. Manila, 15

Christine · 마닐라, 15세

I am learning taegwondo in school.

저는 학교에서 태권도를 배우고 있어요.

I love to practice different kicks.

저는 다양한 발차기를 연습하는 것을 정말 좋아해요.

The master always gives commands in Korean, so I learn some Korean, too.

태권도 사범님은 항상 한국어로 구령하셔서 저는 한국말도 배웁니다.

Next month, I have a test for my black belt, so I should practice every day.

다음 달에는 검은 띠 심사가 있어서 저는 매일 연습해야 해요.

Chacha :  I know Junbi and sijak.

Cha Cha :  준비와 시작을 알고 있어요.

Nancy : Good luck.

Nancy : 행운을 빌어요.

 

George. London, 14

George. 런던, 14세

Our class had a day tour of the British Museum last week.

지난주에 우리 반은 대영박물관으로 일일 견학을 갔어요.

In Room 67,  there were old Korean vases, coins, paintings and many other interesting things.

67번 전시실에는 오래된 한국의 도자기, 동전, 그림과 다른 많은 흥미로운 것들이 있었어요.

I also saw a saranbang, a traditional Korean study room.

저는 한국 전통 서재인 사랑방도 봤어요.

There was not enough time, so I plan to go back next weekend.

시간이 충분하지 않았고, 그래서 저는 다음 주말에 다시 갈 계획이에요.

 

 

Vitali : I was there last Saturday. I took some pictures.

Vitali :  저도 지난주 토요일에 거기 있었어요. 사진을 몇 장 찍었어요.

Why don't you visit the National Museum of korea later?

다중에 한 국립중앙박물관에 가는 건 어때요?

 

 

Posted by 최 샘
,