중2영어 시사 YBM 박준언 1과 본문 한줄해석

Reading.mp3
다운로드

 

Listen to the Sentences:

Lesson1. Manage Your Time Well

1. 시간을 관리하세요

Welcome to the new school year.

학년에 오신 것을 환영합니다.

In the second grade, you will have more work to do.

2학년이 되면 일이 많아질 거예요.

You need to manage your time well.

당신은 당신의 시간을 관리해야 합니다.

How do you do that?

그건 어떻게 하는 거죠?

Q1. What do second graders need to do?

질문1. 2학년들은 무엇을 해야 하나요?

Subin : I set small goals and achieve them every day.

수빈: 저는 매일 작은 목표를 세우고 그것들을 성취합니다.

I do not say, "I will master English."

나는 "나는 영어를 마스터할 것이다."라고 말하지 않는다.

With such a big goal, I will probably put off working on it until tomorrow, next week, or next month.

이렇게 목표를 가지고, 아마 내일이나 다음 , 또는 다음 달까지 일을 미루게 것입니다.

Instead, I say, "I will learn three new English words every day."

대신, 나는 "나는 매일 개의 새로운 영어 단어를 배울 것이다."라고 말합니다.

I will achieve my big goal, one step at a time.

목표를 한번에 걸음씩 달성하겠습니다.

Q2. How do you study English words?

질문2. 영어단어를 어떻게 공부합니까?

Minsu : When I do something, I give it my full attention.

민수: 제가 뭔가를 , 저는 그것에 모든 주의를 기울입니다.

I used to read SNS postings while I was doing my homework.

저는 숙제를 하면서 SNS 글을 읽곤 했어요.

It slowed me down because I couldn't focus.

집중을 못해서 속도를 늦췄어요.

Now, I put aside my smartphone when I do my homework.

지금은 숙제를 스마트폰을 제쳐놓습니다.

It saves me a lot of time.

그것은 많은 시간을 절약해 줍니다.

These days, I finish my homework quickly and enjoy my free time.

요즘은 숙제를 빨리 끝내고 자유시간을 즐깁니다.

Q3. What did Minsu use to do while he was doing his homework?

질문3. 민수는 숙제를 하는 동안 무엇을 했습니까?

Q4. Now, what does Minsu do when he does his homework?

질문4. , 민수는 숙제를 무엇을 하나요?

John : I regularly spend time working toward my dream.

: 저는 정기적으로 꿈을 향해 일하는데 시간을 보냅니다.

I want to become a chef.

저는 요리사가 되고 싶습니다.

Every Saturday morning, I go to cooking classes or search for recipes.

매주 토요일 아침, 나는 요리 교실에 가거나 요리법을 찾아다닌다.

I think that using my time to prepare for my future is important.

미래를 준비하기 위해 시간을 활용하는 것이 중요하다고 생각합니다.

Time is a present.

시간은 선물입니다.

Everyone has the same present to spend every day.

모든 사람은 매일 같은 선물을 가지고 있습니다.

Manage your time well, and you will be happier in the new school year!

여러분의 시간을 관리하세요, 그러면 여러분은 학년에 행복해질 거예요!

Q5. What does John want to become?

질문5. John 무엇이 되고 싶습니까?

Q6. What does John do every Saturday morning?

질문6. John 매주 토요일 아침에 무엇을 합니까?

 

 

Posted by 최 샘
,