2023학년도 수능특강 유형편 흐름 본문 지문 12강 보면서 mp3
A variety of theoretical perspectives provide insight into immigration. Economics, which
assumes that actors engage in utility maximization, represents one framework. ① From
this perspective, it is assumed that individuals are rational actors, i.e., that they make
migration decisions based on their assessment of the costs as well as benefits of remaining
in a given area versus the costs and benefits of leaving. ② Benefits may include but are not
limited to short-term and long-term monetary gains, safety, and greater freedom of
cultural expression. ③ People with greater financial benefits tend to use their money
to show off their social status by purchasing luxurious items. ④ Individual costs include
but are not limited to the expense of travel, uncertainty of living in a foreign land,
difficulty of adapting to a different language, uncertainty about a different culture, and the
great concern about living in a new land. ⑤ Psychic costs associated with separation from
family, friends, and the fear of the unknown also should be taken into account in costbenefit
assessments.
12강 Exercises 01번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p78
In ancient times, travel across the oceans was a dangerous business.
고대에 대양을 건너는 이동은 위험한 일이었다.
Ships could not navigate far from the shore; 배들은 해안에서 멀리 떨어져서 항해하지 못했는데,
they traveled slowly with their small sails or crews of slaves at the oars; and their maps were poor.
그것들은 작은 돛이나 노를 젓는 노예 선원들로 천천히 이동했으며, 그 지도는 매우 빈약했었다.
➀Most ancient civilizations were land-based and sent their armies, not navies, into battle.
대부분의 고대 문명들은 육지에 근거하였으며, 해군이 아니라 육군을 전투에 보냈다.
➁Only a few cultures, such as the Phoenicians in the eastern Mediterranean
몇 안 되는 문명들만이, 동부 지중해의 페니키아인들이나
or the Greeks sailing between their many islands,
자신들의 많은 섬 사이를 항해하는 그리스인들과 같은
developed a significant sea-based culture. 의미 있는 해양에 근거한 문화를 발전시켰다.
➂Even seafaring cultures such as the Phoenicians, who had the first decent maps,
심지어 페니키아인들과 같은 해양 문화권도, 최초의 제법 괜찮은 지도를 가지고 있었지만,
had no way of determining their east-west longitude and precisely positioning themselves on those maps.
동서 경도를 측정하여 그러한 지도 위에 자신들의 위치를 정확하게 표시하는 방법을 갖지 못했다.
④The essential purpose of map-making 지도제작의 본질적인 목적은
was the creation of the most exact reflection of reality or the graphically true representation of space.
가장 정확한 현실 반영물, 즉 공간을 도표로 정확하게 표현한 것을 만드는 것이었다.
➄Thus, they sailed only short distances across open water
그러므로 그들은 항해했다. 외해를 건너서는 짧은 거리만을,
and close to the shoreline whenever possible. 그리고 가능하면 언제나 해안선 가까이에서
12강 Exercises 02번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p78
The wording of positive, neutral, and negative feedback should be tailored to the ability levels and personality of the student.
긍정적, 중립적, 부정적 피드백 표현법은 학생의 능력 수준과 성격에 맞추어져야 한다.
Tutors tend to be reluctant to give negative feedback,
교사는 부정적인 피드백을 주는 것을 꺼리는 경향이 있다.
even when the students' contributions are incorrect. 학생이 제시한 의견이 옳지 않을 때조차도
➀They tend to be polite rather than giving face-threatening feedback
그들은 예의를 차리는 경향이 있다. 체면을 손상하는 피드백을 주기보다는
that runs the risk of lowering the student's confidence. 학생의 자신감을 낮출 위험이 있는
➁D'Mello and Graesser have reported that students with low knowledge
D'Mello와 Graesser는 말했다. 지식수준이 낮은 학생들은
learn STEM (science, technology, engineering, and mathematics) topics better
STEM(과학, 기술, 공학, 수학) 주제들을 더 잘 배운다고
with supportive empathic feedback 힘을 주는 공감적 피드백이 있을 때
(e.g., "I know the material is difficult," (예를 들어, "나도 그 자료가 어렵다는 걸 알아",
"Most students miss this," "You can get this if you keep trying.")
"학생들 대부분이 이것을 틀려", "계속 노력하면 이것을 할 수 있을 거야")
than with short clear unemotional feedback. ("That's incorrect.")
("그건 틀렸어"와 같은) 짧고 분명하고 감정을 드러내지 않는 피드백보다는
③The learning environment is likely to be affected 학습 환경은 영향을 받을 가능성이 있다.
by an ambitious and maybe higher competitive climate among peers.
또래들 사이의 의욕적이고 어쩌면 더 높은 경쟁적 분위기에
➃In contrast, high knowledge learners 대조적으로, 지식수준이 높은 학습자들은
actually showed lower learning from these empathic short responses,
실제로 이러한 공감적인 짧은 응답에서 낮은 학습도를 보였는데,
perhaps because they appear artificial or patronizing.
이는 아마도 그것이 인위적이거나 깔보는 듯이 보이기 때문인 것 같다.
➄Once again, intelligent adaptation of the short feedback to the learner is important.
거듭 말하지만, 짧은 피드백을 학습자에 맞추어 지능적으로 조정하는 것이 중요하다.
12강 Exercises 03번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p79
Prejudice often informs unjust discrimination. 편견은 흔히 부당한 차별에 영향을 미친다.
Although it must be acknowledged that there can be positive prejudice towards a particular group,
비록 특정 집단을 향한 긍정적인 편견이 있을 수 있음을 인정해야 하지만,
it is more frequently defined as holding hostile or negative attitudes towards individuals
그것(편견)은 개인에 대한 적대적이거나 부정적인 태도를 갖는 것으로 더 자주 정의된다.
'solely on the basis of their group membership, rather than their own merits'.
'개인들 자신의 장점보다는 오로지 그들이 속한 집단의 구성원임에만 기초하여'
➀Prejudices are based on the perceived `threat', 편견은 인지된 '위협'에 기초한다.
whether social, cultural, physical or economic, posed by each group.
사회적이든, 문화적이든, 신체적이든, 혹은 경제적이든 간에 각 집단에 의해 제기된
➁Hence older people and disabled people, who may be perceived as less threatening,
그러므로 노인과 장애인은, 덜 위협적이라고 인식되어,
may experience what could be seen as 'benevolent' prejudice based on kindly intent.
친절한 의도에 근거한 '호의적인' 편견으로 여겨질 수 있는 것을 경험할지도 모른다.
③People’s prejudiced attitudes towards other groups also differ according to the type of interaction taking place.
(다른 집단을 향한 사람들의 편파적인 태도는 상호 작용이 일어나는 형태에 따라 또한 다르다.)
➃However, this can be experienced 그러나 이는 느껴질 수 있다.
as patronising and demeaning to the person subjected to it.
그것('호의적인' 편견)을 겪는 사람에게는 (상대방이) 잘난 체하고 모욕을 주는 것으로
➄Even apparently mild 'benevolent' forms of prejudice
심지어 겉보기에 가벼운 '호의적인' 형태의 편견도
can translate into attitudes that negatively affect the treatment and prospects of such groups.
그러한 집단의 처우와 성공 기회에 부정적인 영향을 미치는 태도로 해석될 수 있다.
12강 Exercises 04번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p79
Digital journalism is a difficult concept to define precisely
디지털 저널리즘은 정확하게 정의하기 어려운 개념이다.
because it can mean different things to different people.
사람마다 각기 다른 것을 의미할 수 있으므로
➀In fact, the term is a juxtaposition of old and new concepts.
사실, 그 용어는 신구 개념의 병치이다.
➁Journalism as we know it in the West goes back
서양에서 우리가 알고 있는 바로서의 저널리즘은 그 기원이 거슬러 올라간다.
at least two millennia with the appearance of the Acta Diurna ("Daily Events"),
적어도 2천 년 전 'Acta Diurna(매일의 사건)'등장이 있었던 시기로,
official texts of general interest handwritten and publicly posted
손으로 써서 공개적으로 게시된 대중의 관심거리를 담은 공식 문서의
in ancient Rome during the time of Julius Caesar. 즉 Julius Caesar 시대의 고대 로마에서
③However, traditional newspapers are getting signals that
그러나, 전통적인 신문은, 신호를 받고 있다.
their industry is in decline, especially from the younger generation of these days.
특히 요즘의 더 젊은 세대에게, 자신들의 산업이 쇠퇴하고 있다는
➃Conversely, digitization, the process of converting information to a computer-readable format,
반대로, 정보를 컴퓨터가 읽을 수 있는 형태로 전환하는 과정인 디지털화가
was born in the age of the electronic computer during the twentieth century
20세기 전자계산기 시대에 등장했으며,
and requires advanced technology for distribution and display.
배포와 게시를 위해 진보한 기술을 필요로 한다.
➄Taken together, these two words suggest an old practice in a new context ― a synthesis of tradition and innovation.
합쳐지면, 이 두 단어는 새로운 환경에서의 오래된 관행, 즉 전통과 혁신의 통합을 시사한다.
12강 Exercises 05번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p80
The visual channel in speech and music contains information about the performer's emotional intent.
연설과 음악의 시각적 경로는 무대에 선 사람의 정서적인 의도에 대한 정보를 담고 있다.
➀It was once thought that bodily position encoded the emotional state,
전에는 신체의 자세가 정서의 상태를 표현하지만,
while movement only encoded the magnitude of that state;
동작은 단지 그 상태의 크기를 표현한다고 여겨졌다.
however recent research has shown that 그러나 최근의 연구로 밝혀진 것은,
adding movement to a presentation adds cues about the emotional state.
무대 행위에 동작을 더하면 정서적인 상태에 대한 단서를 증가시킨다는 것이다.
➁When comparing dynamic to static presentations,
역동적인 무대 행위를 정적인 무대 행위와 비교할 때,
emotional attributions were more accurate in the dynamic presentations.
정서 귀인은 역동적인 무대 행위에서 더 정확했다.
➂While attributions were above chance in the static condition,
정적인 상태에서도 귀인은 우연의 확률을 넘으면서
with the correct emotion chosen more often than any incorrect one,
부정확한 정서보다 정확한 정서를 택하는 경우가 더 많았지만,
adding motion helped 동작을 추가하면 도움이 되었다.
to refine these attributions and distinguish emotions with shared bodily positions.
이러한 귀인을 개선하여 같은 신체 자세를 가진 정서를 구별하는 데
④As such, many trained singers, especially in the classical genre,
그 결과, 많은 훈련된 가수들은, 특히 클래식 장르에서는,
are instructed to limit their range of motion as much as possible while performing.
공연 중에 동작의 범위를 가능한 한 제한하라는 가르침을 받는다.
➄For example, happy and angry scenes both involve raised arms,
예를 들어, 행복한 장면과 분노하는 장면은 둘 다 팔을 올리는 것을 수반하지만,
but the quality of the motion in raising those arms distinguishes the two emotions.
그 팔을 들어 올리는 동작의 특성이 그 두 정서를 구별한다.
12강 Exercises 06번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p80
When a painter is working for a patron, 화가가 후원자를 위해 작업을 하고 있을 때
as Leonardo da Vinci did for the Medici, / Leonardo da Vinci가 Medici 가문을 위해서 했던 것처럼
there can be emotional communication resulting from the artist's intention
화가의 의도에서 비롯되는 정서적인 의사소통이 있을 수 있다.
to produce something that the patron will appreciate and enjoy.
그 후원자가 감상하고 즐길 만한 무언가를 제작하려는
➀Even Vincent van Gogh, who was isolated and sold few paintings in his life,
고립되어 있었고 평생 그림을 거의 팔지 못했던 Vincent van Gogh 조차도
cared about the reactions of his brother to the paintings that he produced.
그가 창작한 그림에 대한 동생의 반응에는 신경을 썼다.
➁Some artists often take pains 어떤 화가들은, 공을 들인다.
concerning the framing and presentation of their work for the benefit of the viewers of their art,
그들의 예술을 보는 사람들을 위하여 자주 자신들의 작품을 고안하고 표현하는 것에 관하여
such as when Mark Rothko was highly particular about the lighting of his paintings.
가령 Mark Rothko가 자신의 그림의 명암에 관하여 매우 꼼꼼했던 경우처럼,
➂So painting is a social process 그러므로 그림 그리기는 사회적인 과정이다.
involving the communication of emotional judgments of the artist to the people who view it.
화가의 정서적인 판단을 그것을 보는 사람들에게 전달하는 것을 포함하는
➃For objects and colors, there is an important social dimension
대상과 색깔에는 중요한 사회적인 차원이 존재한다.
because people are often attracted to things they find familiar,
사람들은 자신들이 익숙하다고 여기는 것들에 자주 끌리기 때문에
through what psychologists call the mere exposure effect.
심리학자들이 단순 노출 효과라고 부르는 것을 통해
➄Painters cannot expect viewers to appreciate their work
화가들은 작품을 보는 사람들이 자신들의 작품을 감상하기를 기대할 수는 없지만
with exactly the same perceptions and emotions that went into their Summary creation,
자신들의 창작물에 들어간 것과 정확히 똑같은 지각과 감정을 가지고
but they can hope to generate some approximation of these.
어느 정도 비슷한 이런 지각과 감정을 생성하기를 바랄 수는 있다.
12강 Exercises 07번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p81
With respect to Shakespeare, Shakespeare에 관해 말하자면,
several versions of the story of King Lear were available when he wrote the play.
그가 그 희곡을 쓸 때 여러 가지 버전의 Lear왕 이야기를 구할 수 있었다.
➀According to most scholars, he brought together at least two sources,
대부분의 학자들에 따르면, 그는 적어도 두 개의 자료를 합쳤는데,
one of which was the 1587 histories of Holinshed, which he consulted for a number of his plays,
그 중 하나는 Holinshed가 쓴 1587년의 연대기로, 그는 많은 자신의 희곡을 위해 그것을 참고했으며,
and the other a popular, anonymously written play, produced 12 years earlier,
다른 하나는 익명으로 작성된 인기 있는 희곡으로, 그것은 12년 더 일찍 출판되었고
titled The True Chronicle History of King Leir and His Three Daughters, Gonorill, Ragan, and Cordella.
'Leir왕과 그의 세 딸, Gonorill, Ragan, Cordella의 진정한 연대기 역사'라는 제목이 붙여져 있었다.
➁Here, the actions of simply bringing together, blending, or combining the two sources
여기서, 단순히 두 자료를 합치거나 섞거나 결합하는 행위는
do not account for the creation of Shakespeare's drama, King Lear.
Shakespeare의 희곡 'Lear왕'의 창작을 설명하지 못한다.
➂Elements of Lear's blindness, his belief in Cordelia's betrayal,
Lear왕의 맹목, Cordelia의 배신에 대한 그의 믿음,
the poetic descriptions of the tragedy of aging, 노화의 비극에 대한 시적 묘사,
and of course the character and language constructions themselves
그리고 물론 인물과 언어 구성 그 자체라는 요소들 모두가
are all individually distinct as well as connected entities within the overall integration.
전체적인 통합 속에서 연관되어 있을 뿐만 아니라 개별적으로 두드러진 독립체이다.
④During the course of the last four hundred years, Shakespeare’s plays
지난 400년의 시간이 경과하는 동안, Shakespeare의 희곡은
have been amended and interpreted to suit the mood of contemporary production.
당대의 상연 분위기에 적합하도록 수정되고 해석되어 왔다.
➄These qualities and many others produce 이러한 특성들과 많은 다른 것들이 만들어 낸다.
the integrated literary work, King Lear, with attributes of both newness and value.
새로움과 가치라는 두 가지 속성을 모두 가진, 통합된 문학 작품 'Lear왕'을
12강 Exercises 08번 다음 글에서 전체 흐름과 관계 없는 문장은? p81
The voice dominates all sound, 목소리는 모든 소리를 지배하고,
and whether it is the spoken word or lyrics, language will grab attention from music.
입에서 나오는 말이든 가사든 관계없이 언어는 음악으로부터 주의를 가로채기 마련이다.
➀If the voice is used, it should create meaningless sounds or be simple words or phrases,
목소리가 사용되는 경우에, 그것은 무의미한 소리를 만들어 내거나 간단한 단어나 구절이어야 하는데,
which will have minimal impact on the music. 그러면 그것은 음악에 극미한 영향을 미칠 것이다.
➁Text displayed as words will also distract attention from the music
단어로 표시되는 글도 또한 음악에서 주의를 분산시키기 마련인데,
because words are read and interpreted. 이는 단어가 읽히고 해석되기 때문이다.
➂If language, spoken or written, is used in the instrumental music concert,
말로 하든 글로 쓰든, 언어가 기악 연주회에서 사용되는 경우에
it should be limited to pauses between the music, or before or after the music.
그것은 음악 간의 음악이 끊긴 때, 혹은 음악 전이나 후로 제한되어야 한다.
④The poetical statement that “Music is the universal language of mankind”
“음악은 인류의 보편적인 언어이다”라는 시적인 진술은
is indicative of the communicative quality of music, 음악이 지닌 의사소통의 특성을 나타내고,
and at the same time is indicative of the elusive nature of whatever it is that music communicates.
동시에 음악이 전달하는 것이 무엇이든 바로 그것의 파악하기 어려운 성질을 나타낸다.
➄Activities such as the pre-concert talk or comments between pieces add value to the music-listening experience,
연주회 전의 강연이나 악곡 간의 해설과 같은 활동은 음악 감상 경험에 가치를 더하긴 하지만
but they must be separate from the music, 음악과 분리되어야 하는데,
otherwise the performance may become a multimedia event and the music may be backgrounded.
그러지 않으면 연주가 멀티미디어 행사가 되어, 음악이 뒷전에 놓이게 될지도 모른다.
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