중1영어 오디오북 금성 최인철 6과 본문 해석 음원 mp3 We Love Korea          

 

Listen to the Words:

07_L6_Read_and_Do.mp3
다운로드

 

 

한국을 사랑하는 이들에게서 온 메시지

 여러분, 좋은 아침이에요! 저는 여러분의 ILK 라디오 DJ Andrew입니다. 오늘은 전 세계의 한국을 사랑하는 많은 분들이 메시지를 올려 주셔서 정말 기분이 좋네요. 저는 그분들이 한국을 정말 사랑한다고 믿어요. 제가 특별히 감사함을 표현하기 위해 가장 잘 쓴 세 개의 메시지를 읽어 드릴게요. 저는 그분들을 한국에 초대하고 그분들을 위한 비행기 표를 지급할 계획입니다. 또한, 그분들께 K-pop 콘서트 표를 드릴 것입니다. 멋지죠?

DJ Andrew에게,

 안녕하세요! 저는 뉴욕에 사는 Mike입니다. 저는 한국 음식을 매우 좋아해요. 몇 달 전, 저는 한국 푸드 트럭을 봤어요. 그 트럭 옆에는 많은 사람들이 있었죠. 저는 불고기 볶음밥을 시켰는데 정말 맛있었어요. 저는 한국 음식이 건강에 좋고 맛있다고 생각해요. 저는 다른 맛있는 한국 요리들을 맛보기 위해 한국에 가고 싶어요.

뉴욕에서 Mike로부터

한국을 사랑하는 모든 이들에게,

 안녕하세요! 저는 Elena이고, 파리에 살고 있어요. 저는 패션 디자이너가 되고 싶고, 한국 옷을 정말 좋아해요. 한번은, 전주 한옥 마을의 한복의 날 영상을 봤어요. 한복을 입은 사람들이 너무 예뻐 보였어요. 그들은 디자인이 아주 아름답다고 말했어요. 그들은 몇 시간 동안 사람들이 한복을 빌릴 수 있다고도 말했어요. 저는 아름다운 한복을 입기 위해 한국을 방문할 계획이에요.

파리에서 Elena로부터

I Love Korea에게,

 저는 멕시코시티에 사는 Julia입니다. 저는 K-pop 음악의 굉장한 팬이에요. 저는 매일 K-pop 음악을 들어요. 저는 노래와 춤이 아주 멋있다고 생각해요. 저는 학교 K-pop 팬클럽에 속해 있어요. 저희 클럽에서는 한국 음악에 맞춰 춤을 춰요. 저희는 또한 노래들을 이해하기 위해 한국어도 배워요.

 저희는 언젠가 K-pop 커버 댄스 대회에 참가할 계획이에요. 저희는 가장 좋아하는 가수들을 보기 위해 한국에 정말로 가고 싶어요.

사랑을 담아 멕시코시티에서 Julia로부터

   

Messages from Korea Lovers

 Good morning, everyone! This is Andrew, your DJ on ILK(I Love Korea) radio. Today, I feel great because many Korea lovers from all around the world posted messages. I believe that they love Korea a lot. I will read the top three to show my special thanks. I'm planning to invite them to Korea and pay for their plane tickets. Also, I will give some K-pop concert tickets to them. Nice, right?

ILK

Number: 53865 Writer: Mike

To DJ Andrew,

 Hello! This is Mike from New York. I like Korean food very much. A few months ago, I saw a Korean food truck. There were a lot of people by the truck. I ordered bulgogi fried rice, and it tasted great. I think Korean food is healthy and tasty. I want to go to Korea to try other delicious Korean dishes.

Mike from New York

ILK

Number: 53920 Writer: Elena

To all the Korea Lovers,

 Hi! I'm Elena, and I live in Paris. I want to be a fashion designer, and I love Korean clothes. Once, I watched a video of Hanbok Day in Jeonju Hanok Village. The people in hanbok looked so pretty. They said that the design was very beautiful. They also said that people could rent hanbok for a few hours. I'm planning to visit Korea to wear a lovely hanbok.

Elena from Paris

ILK

Number: 54765 Writer: Julia

Dear I Love Korea,

 I'm Julia from Mexico City. I'm a huge fan of K-pop music. I listen to it every day. I think the songs and dances are very good. I belong to the school K-pop fan club. We dance to Korean music. We also learn Korean to understand the songs.

 We're planning to join the K-pop Cover Dance Festival someday. We really want to visit Korea to see our favorite singers.

Love from Julia, Mexico City

Posted by 최 샘
,