2015년 개정, 고등영어1, 금성, 최인철, 2과 본문, 및 해석, 음원, mp3, 창의적인 광고 기법

Listen to the Sentences:

UNIT2_P37_Read and Think.mp3
8.12MB

The ART of Creative Advertisements

창의적인 광고 기법

 

You step out of your house, looking for a gym where you can regularly work out.

당신은 정기적으로 운동할 있는 체육관을 찾으려고 집을 나선다.

 

You immediately take out your smartphone and start searching for the nearest gym with a good rating.

당신은 바로 스마트폰을 꺼내서 좋은 평가를 가진 가장 가까운 체육관을 찾는다.

 

After a few moments, a bright yellow poster catches your eye:

잠시 , 밝은 노란색 포스터가 당신의 이목을 사로잡는다:

 

it's a gym poster in which a man is standing between the black letters F and T.

남자가 검정색 알파벳 F T사이에 있는 체육관 포스터이다.

 

Look at the poster.

포스터를 보아라.

 

Is the gym advertisement interesting enough to attract your attention?

체육관 광고가 당신의 관심을 만큼 충분히 흥미로운가?

 

You can probably think of several factors working at the same time in this advertisement the contrasting effect of yellow and black in a perfectly balanced rectangle and a strong impression from the word "FAT" changing into the word "FIT.“

아마도 당신은 광고에 가지 요소가 동시에 함께 작용하는 것을 생각할 있을 것이다-노란색과 검정색의 대조되는 효과와 완벽하게 균형을 이루고 있는 직사각형, 그리고 "FAT"이라는 단어가 "FIT"이라는 단어로 바뀌는 것이 주는 강한 인상이 바로 그것이다.

Likewise, in order to increase their persuasiveness, modern advertisements use important factors such as artistic design, readable language, and technological trends (ART, for short) in a creative manner.

마찬가지로, 현대 광고들은 그들의 설득력을 증가시키기 위해 예술적인 디자인, 읽히는 언어(광고문구), 그리고 최신기술과 같은 중요한 요소들(줄여서 ART) 창의적인 방식으로 사용한다.

 

Artistic Design Comes First

예술적인 디자인이 우선이다

 

Most of all, artistic design should be considered for an advertisement to be both creative and effective.

무엇보다도, 예술적인 디자인은 광고가 창의적이고 효과적이려면 반드시 고려되어야 한다.

 

First, among the many factors used in designcolor contrast, balance, rhythm, and morethe golden ratio is a great tool used to make an impressive advertisement.

첫째로, 디자인에 사용되는 많은 요소들 - 대비, 균형, 리듬 - 황금비는 인상적인 광고를 만드는 사용되는 훌륭한 도구이다.

 

Let's have a little math talk here.

잠시 수학적인 이야기를 나눠보자.

 

The rule of the golden ratio based on the number phi (ϕ=1.61803398874...) was discovered by Fibonacci, an Italian mathematician.

파이(φ) 숫자에 기반을 두고 있는 황금비의 규칙은 이탈리아 수학자인 피보나치에 의해 발견되었다.

 

Phi (ϕ) is the ratio between the number series 1, 1, 2, 3, 5, 8, and so on, where the next number in the series is created by adding two neighboring numbers together.

파이(φ) 1, 1, 2, 3, 5, 8 다음 숫자가 인접한 숫자를 더해서 만들어지는 일련의 숫자들 사이의 비율이다.

 

So, 1+1=2, and 1+2=3 and on it goes.

, 1+1=2이고 1+2=3이며 이러한 숫자들은 계속된다.

 

When we divide two neighboring numbers (for example 3 into 5 is 1.666... and 13 into 21 is 1.615...) the ratio between them becomes closer to ϕ(1.618...).

개의 인접한 숫자들을 나눌 (예를 들어 5 나누기 3 1.666...이고 21 나누기 13 1.615...이다.) 숫자 사이의 비율은 파이(φ) 숫자(1.618...) 가까워진다.

 

What's so amazing about this ratio?

비율이 뭐가 그렇게 놀랍냐고?

 

It's the fact that it has had a large impact on the design of advertisements and fonts.

황금비는 광고와 글자를 디자인할 영향을 끼친다.

 

Also, recent studies show that people find logos using the golden ratio very attractive and balanced.

또한, 최근 연구는 사람들이 황금비를 이용한 로고들을 매우 매력적이고 균형을 이루고 있다고 생각한다는 것을 보여준다.

 

Many of the most popular brands make a perfect balance in their logos, making use of the golden ratio to which our eyes are attracted.

많은 매우 인기 있는 브랜드들은 우리의 이목이 끌리는 황금비를 이용해서 그들의 로고가 완벽한 균형을 이루도록 한다.

 

In addition, typography is a creative tool with which you can add extra artistic features to an advertisement.

게다가, 타이포그래피는 당신이 광고에 추가적인 예술적 특징을 더할 있게 해주는 창의적인 도구이다.

 

It is about designing letters to make the written messages more appealing.

그것은 글로 적힌 메시지들을 매력적으로 만들기 위해 글자들을 디자인하는 것과 관련이 있다.

 

Typography is very effective because words are usually the first thing a person sees, and they can be used to express the overall feeling of the content.

타이포그래피는 주로 사람이 가장 처음 보는 것이 단어들이기 때문에 매우 효과적이고, 내용의 전반적인 느낌을 표현하는 사용될 있다.

 

This means that a person can immediately understand what the ads are about.

이것은 사람이 광고가 어떤 것을 광고하는 것인지 즉각적으로 이해할 있다는 것을 의미한다.

 

Readable Language Reads Well

쉽게 읽히는 언어가 읽힌다

 

Coming up with a catchy advertising slogan is essential for an effective advertisement.

입에 붙는 광고 문구를 생각해내는 것은 효과적인 광고에 필수적이다.

 

Keep it short around six to eight words.

짧은 길이를 유지해라 - 여섯 단어에서 여덟 단어 정도로 말이다.

 

It should grab the consumers' attention and convince them that your product is better than the others.

광고 문구는 소비자의 주의를 끌어야 하고 당신의 물건이 다른 것들보다 좋다고 설득할 있어야 한다.

 

To do this, advertisement designers use diverse strategies.

이렇게 하기 위해서 광고 기획자들은 다양한 전략을 사용한다.

 

Here is a collection of creative advertisements that uses rhymes and humor to make us think more about the product.

여기 우리에게 제품을 생각하게 하려고 각운과 유머를 사용한 창의적인 광고들이 있다.

 

This is a potato chips advertisement using a rhyme:

이것은 각운을 사용한 감자칩 광고이다:

 

"Once you pop, you can't stop!"

"한번 (뚜껑을) 열면, 멈출 없어!"

 

This asserts its message in a more memorable and clearer way.

광고 문구는 메시지를 기억에 남고 명확한 방식으로 제시한다.

 

It's much more effective than saying, "These potato chips are delicious.“

이것은 " 감자칩들은 맛있어요."라고 말하는 것보다 훨씬 효과적이다.

 

Humor also works in advertisements.

유머도 또한 광고에서 효과를 나타낸다.

 

This sign's slogan reads, "I'm a beach, NOT an enormous ashtray, okay?"

표지판의 슬로건은 "나는 해변이지 거대한 재떨이가 아니에요, 알겠나요?"이다.

 

What is this public advertisement trying to say?

공익 광고가 말하고자 하는 것은 무엇인가?

 

It is trying to encourage people not to leave cigarettes on the beach.

광고 문구는 사람들로 하여금 해변에 담배를 버리고 가지 않도록 독려하고 있다.

 

By humorously making the beach seem human, eight simple words can make people feel that the beach is talking to them.

해변을 사람으로 보이게끔 만듦으로써, 여덟 개의 단순한 단어들은 해변이 사람들에게 말하는 것처럼 느끼게 만든다.

 

Technology Trends Matter

최신 기술과 매체가 중요하다

 

Finally, it's neither the design nor the slogan alone that makes an advertisement creative.

마지막으로, 창의적인 광고를 만드는 것은 오롯이 디자인이나 광고 문구만은 아니다.

 

You also need the perfect medium by which your advertisements are made available to the public.

당신은 당신의 광고가 대중에게 보이는 사용될 완벽한 매체 또한 필요하다.

 

Usually, experts on advertising divide media into two categories:

주로 광고 전문가들은 매체를 개의 범주로 나눈다:

 

"old" and "new" media.

"오래된" 매체와 "새로운" 매체가 그것이다.

 

Old media include television, newspapers, and magazines.

오래된 매체는 텔레비전, 신문, 그리고 잡지를 포함한다.

 

Recently, advertisements have begun to use new media led by the Internet, mobile devices (tablets and smartphones), and digital signage.

최근 광고들은 인터넷, 모바일 기기(태블릿과 스마트폰), 그리고 디지털 간판을 비롯한 새로운 매체를 사용하기 시작했다.

 

Simply put, digital signage refers to huge digital screens on which pictures and videos are displayed.

간단하게 말하면, 디지털 간판은 사진들과 영상들이 재생되는 거대한 디지털 화면을 일컫는다.

 

It allows supersize advertisements to be freely displayed in public places like subway stations and movie theaters.

그것은 대형 광고가 지하철역과 영화관 같은 공공장소에 자유롭게 전시되는 것을 가능하게 해준다.

 

The most important characteristic of new media is interactivity.

새로운 매체의 가장 중요한 특징은 바로 상호작용성이다.

 

In other words, it communicates with consumers using various technologies simultaneously including so-called big data analysis for personalized advertisements.

다른 말로 하면, 그것은 소위 말하는 개인 맞춤 광고를 위한 빅데이터 분석을 비롯해 다양한 기술을 동시에 사용하면서 소비자들과 소통한다.

 

Let's say you want to grab a bite to eat after you exercise.

당신이 운동을 마치고 나서 간단한 간식을 먹고 싶다고 하자.

 

On the way home, you spot a large digital screen with fresh fruit on it.

집에 가는 길에, 당신은 싱싱한 과일들이 그려진 디지털 화면을 발견한다.

 

Your smartphone recognizes a QR code on the screen with which you can be informed of the location of a fruit store.

당신의 스마트폰은 화면의 QR 코드를 인식해 과일가게의 위치를 알려준다.

 

While you read the store information, a list of other recommended stores pops up on your smartphone, so you can pick and choose where to buy your fruit.

당신이 가게 정보를 읽는 동안, 스마트폰 화면에는 다른 추천 가게들의 목록이 나오고, 당신은 어디서 과일을 살지 결정할 있다.

 

You now know that an advertisement is a combination of ARTs.

당신은 이제 광고가 ART요소들(예술적 디자인, 광고 문구, 전달 매체) 조합이라는 것을 안다.

 

As the old saying goes, the more you know, the more you see.

오랜 속담처럼, 아는 만큼 보게 된다.

 

So, from now on, see if you can find any of the three ARTistic factors whenever you see a wide array of advertisements.

그러므로 이제부터 다양한 종류의 광고를 때마다 가지 요소 어느 하나라도 찾을 있는지 생각해보라.

 

You will be surprised how much this can help you learn about creative ideas.

당신은 습관이 얼마나 창의적인 생각에 도움이 되는지 깜짝 놀랄 것이다.

 

Creative Public Service Advertisements

창의적인 공익 광고

 

While the objective of a commercial advertisement is to sell a product, a public service ad is intended to change the public awareness of an issue to affect people's attitudes and change their behaviors.

상업적인 광고의 목표가 물건을 팔기 위해서인 반면에 공익 광고는 대중들의 태도와 행동에 영향을 끼쳐서 특정 문제에 관한 대중 의식을 바꾸려는 목적이 있다.

 

Advertising, in its noncommercial form, can be a powerful educational tool which is capable of reaching and motivating large audiences.

비영리적인 형식의 광고는 다수의 대중에게 도달할 있고 동기를 부여할 있는 강력한 교육적 도구가 있다.

 

Creative public service ads not only attract people's attention, but try to make them think about the issue, encouraging them to take a stand against unfairness in the world.

창의적인 공익 광고는 대중의 주의를 아니라 그들로 하여금 세계의 불공정함에 대항해서 태도를 취하게끔 격려함과 동시에 특정 문제에 관해 생각하게끔 한다.

 

While you can enjoy the creative skills used to create the ads on the left side, you can also share them to raise awareness of the issue.

당신은 왼쪽의 광고들에 사용된 창의적인 광고 기술을 즐기고, 또한 광고를 공유하면서 해당 문제에 관한 의식을 고취시킬 있다.

 

You are also encouraged to propose your own creative solution to a problem that occurs in your own community.

당신은 당신의 공동체에 일어나고 있는 문제에 관한 당신만의 창의적인 해결책 또한 제시할 있다.

 

So get inspired!

그러니 영감을 얻어라!

 

Posted by 최 샘
,