영어 독해와 작문, 시사 신정현 2과 본문, 해석 mp3 영어오디오, Small Actions, Big Difference

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Small Actions, Big Difference

작은행동,변화

We tend to think only a special person can make a big difference in the world.

우리는 특별한 사람만이 세상에 변화를 가져올 있다고 생각하는 경향이 있다.

 

We are just ordinary people, so changing the world is someone else's job, not ours.

우리는 그저 평범한 사람들이니, 세상을 바꾸는 것은 우리가 아닌, 다른 누군가의 일이라고 말이다.

 

Sometimes, however, it takes an act as small as giving a pencil to a child to make a difference in someone's life.

하지만때로는누군가의삶에변화를주는데에는아이에게연필을주는것만큼이나작은행동이면된다.

 

Here is a true story about a young man who has changed many children's lives.

이것은 많은 아이들의 삶을 변화시켰던 청년에 관한 실화이다.

 

It all started with giving a pencil.

이야기는 전부 연필을 주는 데서부터 시작했다.

 

When Adam Braun was a child, his father would constantly remind him, "We Brauns are different."

Adam Braun 어렸을 당시, 그의 아버지는 "우리 Braun가는 다르다"라고 그에게 끊임없이 상기시키곤 하였다.

 

His father himself showed examples of how to be different.

그의 아버지는 어떻게 달라야 하는지 스스로 모범을 보이셨다.

 

For example, he did not give his children cash for good grades and spent half of the family's holiday budget on charity.

예를 들어, 그는 자녀들이 좋은 성적을 거두었다고 돈을 주는 경우가 없었고, 가족 휴가비 예산의 절반을 자선단체에 썼다.

 

It was natural that Adam followed his father's examples and tried to make a difference to his surroundings.

Adam 아버지의 모범을 따르며 자신의 주변에 변화를 주려고 노력한 것은 당연한 결과였다.

 

That was why he was always interested in people.

그것이 그가 항상 사람들에게 관심이 있었던 이유였다.

 

He wanted to know what people thought, what they valued, and what they wanted.

그는 사람들이 무엇을 생각하고, 무엇에 가치를 두며, 무엇을 원하는지 알고 싶었다.

 

Out of a burning desire to see the world, he took a college program in which students travel around the world and become acquainted with other cultures.

세상을 보고자 하는 불타는 갈망으로, 그는 학생들이 세계를 여행하며 다른 문화를 접하는 대학교 프로그램에 지원했다.

 

While others on the tour collected gifts at each place they visited, Adam did something different.

다른 학생들이 여행을 하는 동안 자신들이 방문했던 장소에서 기념품을 수집할 , Adam 무언가 색다른 일을 했다.

 

He wanted to know the people who lived in that place, so he decided he would ask one child per country, "If you could have anything in the world, what would you want most?"

그는 그곳에서 살았던 사람들을 알고 싶어 나라별 아이 명에게 질문을 하기로 결심했다. "세상에서 무엇이든 가질 있다면, 무엇을 가장 갖고 싶니?"

 

He was surprised at the answers he received never a computer, a TV, or a car, but "to dance," "a book," or "for my mother to be well."

그는 자신이 받았던 답변들에 놀랐다. 그것은 결코 컴퓨터, 텔레비전이나 차가 아니었고, "춤추는 ", " ", 혹은 "어머니가 몸이 괜찮아지는 "이었다.

 

One of the answers in particular surprised him and eventually led him to change the course of his life.

답변 하나가 특히 그를 놀라게 했는데, 답변은 결국 그의 인생 진로를 바꿔 놓았다.

 

A pencil. It was a reply from a boy in India.

연필 자루요. 이것은 인도의 소년으로부터의 대답이었다.

 

He wanted an education, a chance to become different.

소년은 교육, 변화 있는 기회를 원했다.

 

Realizing that he could change a child's life and open a world of possibilities with something as small as a pencil, Adam began carrying a pack of pencils and giving them to children along the way.

Adam 자신이 연필 자루처럼 작은 무언가로 아이의 삶을 변화시키고 기회의 세상을 열어줄 있다는 것을 깨닫고는 연필을 가득 싣고, 다니는 따라 아이들에게 나누어 주기 시작했다.

 

Whenever he gave out pencils, the children seemed to come alive, delighted to have a chance to learn.

그가 연필을 나누어줄 때마다, 아이들이 신이 나면서 배울 기회를 얻었다는 것에 즐거워하는 것처럼 보였다.

 

That was the start of Adam's plan to build schools for people who want to get an education but who cannot afford one.

이것은 교육을 받고 싶지만 그럴 형편이 못되는 사람들을 위해 학교를 세우고자 하는 Adam 계획의 시작이 되었다.

 

Charity should be not about just giving to the poor and creating a cruel cycle of dependence but about enabling them, Adam thought.

자선단체는 가난한자들에게 그저 주기만 하고 의존하는 악순 환을 만드는 아니라, 그들로 하여금 무언가를 가능하게 하는 것이어 한다고 Adam 생각했다.

 

While working on Wall Street after college, Adam set up Pencils of Promise, a nonprofit organization that aims to build schools and support teachers in developing countries.

대학 졸업 Wall Street에서 일하는 동안 Adam 개발도상국에 학교를 짓고 교사들을 지원하는 것을 목표로 하는 비영리 기관인 Pencils of Promise 설립했다.

 

His first project was to build a school in Laos, one of the countries he had visited during his college program.

그의 번째 프로젝트는 대학 프로그램 기간 중에 방문했던 나라 하나인 Laos 학교를 짓는 것이었 .

 

First of all, Adam needed adequate funding and volunteers.

무엇보다도, Adam 충분한 기부금과 봉사자들이 필요했다.

 

His fundraising efforts included some fresh ideas and the active participation of his friends.

그의 모금을 위한 노력에는 몇몇 참신한 생각들과 친구들의 적극적인 참여 포함되었다.

 

For example, he turned his birthday party into a charity event and collected donations at the party instead of birthday presents.

예를 들어, 그는 자신의 생일 파티를 자선 행사로 탈바꿈해 생일 선물 대신 기부금을 모았다.

 

Another time, he asked his friends to make a music video to publicize a Halloween party held as a fundraiser.

언제 한번 그는 모금 행사로 열린 핼러윈 파티를 홍보하기 위해 뮤직디오를 만들어 달라고 친구들에게 부탁하기도 했다.

 

All of the donations would go to the construction of schools.

기부금 전액은 학교 설립에 들어가게 된다.

 

Eventually, people began to ask Adam how they could get involved with Pencils of Promise.

마침내 사람들은 Adam에게 그들이 어떻게 Pencils of Promise 여할 있는지 묻기 시작했다.

 

When Adam and Pencils of Promise started building their first school in Laos, the Lao government promised to send teachers to the school after its completion.

Adam Pencils of Promise 재단이 Laos에서 학교를 건립하기 시작했을 , Laos 정부는 준공 학교에 교사들을 보내주겠다고 약속했다.

 

The local villagers promised to contribute to its construction.

지역 마을 사람들은 건립에 기여를 하겠다고 약속했다.

 

Because they had little money, they instead supplied raw materials and labor.

그들 돈이 거의 없었기 때문에, 원자재와 노동력을 대신 제공했다.

 

When Adam saw two elderly ladies carrying a heavy piece of wood, he went over to try to tell them they might hurt themselves.

Adam 나이가 여성이 무거운 목재를 나르는 것을 보고는, 칠지도 모른다고 말을 전해주러 그들에게 다가갔다.

 

They smiled and said something to Adam.

그들은 웃으며 Adam에게 무언가를 말했다.

 

The translator told Adam that they had been waiting their whole lives for this opportunity to have a school.

통역사는 여성들이 학교를 갖게 되는 기회를 위해 일평생 기다려왔다고 Adam에게 말해주었다.

 

One day, during the construction period, three shy little girls approached Adam to say hello.

어느 , 건설 기간 , 수줍어하는 소녀 명이 Adam에게 다가와 인사했다.

 

He could recognize the joy on their faces.

그는 그들의 얼굴에 기쁨이 넘치는 것을 알아볼 있었다.

 

They were really happy to have the opportunity to go to school.

그들은 학교를 있는 기회를 갖게 되어 정말로 기뻐했다.

 

Adam recorded the girls on his video recorder, and the video spread quickly on social media, leading to comments and emails from friends and strangers alike asking how they could get involved in giving this joy to children across the world.

Adam 소녀들을 자신의 비디오 녹화기로 녹화했고, 영상은 소셜 미디어에 급속히 확산되어, 이윽고 세계 어린이들에게 이같은 기쁨을 주기 위해서는 어떤 방법으로 참여할 있는지에 대해 질문하는 코멘트와 이메일이 친구들과 낯선 사람들로부터 쇄도하기 시작했다.

 

As the number of schools grew, it was becoming difficult for Adam to put his energy into both his job and his work for Pencils of Promise.

학교 수가 늘어나면서 Adam 자신의 에너지를 직장과 Pencils of Promise 모두에 쏟기가 힘들어졌다.

 

That was why he began to consider quitting his job.

그것이 그가 일을 그만둘 것을 고려하기 시작한 이유였다.

 

It was not easy, of course.

물론, 쉽지는 않았다.

 

He had a good reputation at work, and was about to be promoted.

그는 직장에서 좋은 평판도 받고 있었고 승진될 예정이었다.

 

It was clear that his company would have no problem finding someone else to replace him if he quit.

회사는 그가 그만두더라도 그를 대신할 다른 사람을 찾는 데에 전혀 문제가 없을것임이 분명했다.

 

Pencils of Promise, however, would not succeed if it did not get his full attention.

하지만 Pencils of Promise 그의 충분한 관심이 없다면 성공하지 못할 것이다.

 

After much thought, he decided to follow his inner voice and left his job.

심사숙고 끝에, 그는 내면의 목소리를 따르기로 결심하고 직장을 그만뒀다.

 

Between 2009 and 2015, Adam's Pencils of Promise built more than three hundred schools.

2009년과 2015 사이, Adam Pencils of Promise 300 이상의 학교를 지었다.

 

It has become a huge project in which thousands of volunteers participate in many ways.

이는 수천 명의 자원 봉사자들이 다양한 방법으로 참여하는 형태의 대규모 프로젝트가 되었다.

 

To this day, it continues to build schools, support teachers, and provide scholarships to children, giving local children and communities opportunities to be different and make a difference to the world.

오늘날까지, 재단은 학교를 짓고, 교사를 지원하고, 아이들에게 장학금을 제공하는 일을 계속함으로써 지역 아동들과 지역 사회에 변화할 있는 기회와 세상을 변화시킬 있는 기회를 제공하고 있다.

 

Further Reading

 

Helper's High:

돕는 자들의 행복감:

 

The Benefits of Helping

돕는것의 이점

 

Helping others is commonly thought of as a selfless act that benefits the others.

남을 돕는 것은 일반적으로 남에게 혜택을 주는 이타적 행위로 여겨진다.

 

A growing body of research suggests, however, that helpers themselves may gain more from their good acts than those who are helped.

하지만 도움을 받은 자들 보다 돕는 자들 스스로가 자신들의 선행으로부터 (혜택을) 많이 얻을 있다는 연구 결과가 점점 늘어나 있다.

 

Why is this?

그럴까?

 

First, helping someone releases endorphins.

우선, 누군가를 돕게 되면 엔도르핀이 방출된다.

 

The positive energy that you feel from doing a good act can influence your body in much the same way that exercise does, releasing endorphins that make you feel good.

선행을 함으로써 느끼게 되는 긍정적 에너지는 운동을 때처럼 똑같이 당신의 신체에 영향을 끼칠 있는데 이때 기분을 좋게 만드는 엔도르핀이 방출된다.

 

That is why the "rush" that helpers sometimes experience after performing a good act is referred to as the "helper's high."

이것이 돕는 자들이 선행을 하고 나서 종종 경험하는 "기쁨" "돕는 들이 느끼는 행복감"으로 여겨지는 이유이다.

 

It also makes you appreciate what you have.

그것은 또한 당신이 가진 것에 대해 감사하도록 만든다.

 

Sometimes we experience a "grass is greener on the other side of the fence" feeling.

때로 우리는 "남의 떡이 보이는 법이다" 기분을 느끼기도 한다.

 

Because good acts are often done for those in need, however, helping others usually reminds you that you are actually leading a decent life.

왜냐하면 선행은 어려움에 처한 사람들 위해 종종 하는 것이지만, 남을 돕는다는 것은 대개 자신에게 사실 멋있는 삶을 살고 있다는 것을 상기시켜주기 때문이다.

 

Another benefit from helping others is the distraction you get from your own problems.

남을 도움으로써 얻는 다른 이점은 자신의 문제로부터 벗어난다는 것이다.

 

Focusing on someone else can actually pull you away from your own anxiety and problems.

다른 누군가에게 집중하게 되면 실제로 자신만의 걱정과 문제들로부터 자신을 떼어놓을 있다는 것이다.

 

For example, when people with medical conditions "counsel" other patients, the "counselors" often find their own conditions improve.

예를 들어, 질병을 사람들이 다른 환자들을 "상담"하면, "상담자"들은 자신들의 상태가 나아지는 것을 종종 경험하게 된다.

 

Studies have found, also, that volunteers tend to live longer and healthier lives than those who do not volunteer.

연구 결과에서는 또한 봉사자들이 봉사하지 않는 사람들보다 오래 살고 건강한 삶을 사는 경향이 있다는 것을 밝혀냈다.

 

Not everyone benefits from helping, though.

하지만 모든 사람들이 남을 도움으로써 이점을 얻는다는 것은 아니 .

 

For those who have problems with time management, adding more things on their to-do list will not benefit them.

시간 관리에 문제가 있는 사람들이 해야 목록에 무언가를 추가한다는 것은 이들에게 이점이 되지 않는다.

 

Also, when helping the disadvantaged, the sadness of the situations can have more of a negative than a positive impact on some helpers.

또한, 어려운 사람들을 도울 상황에서 오는 슬픔이 일부 돕는 자들에게는 긍정적인 영향 보다 부정적인 영향을 갖게 해준다.

 

A good rule of thumb for everyone is to exercise moderation.

가장 좋은 방법은 중용을 연습하는 것이다.

 

Do what you can to help others, but be careful not to take on too much.

남을 돕기 위해 있는 것을 하되, 너무 과하게 하지 않도록 조심하라.

 

Otherwise, you may become the one who needs help.

그렇지 않으면, 당신 도움이 필요한 사람이 수도 있다.

 

Posted by 최 샘
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