실용영어 시사, 박준언 5과, 본문 해석, 영어오디오북 mp3, Are You Media Literate

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Are You Media Literate?

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Are You Media Literate?

당신은 미디어를 읽을 아는가?

What is Media Literacy?

미디어 리터러시란 무엇인가?

 

The term "media" refers to all the different ways in which people communicate, such as newspapers, billboards, radios, televisions, smartphones, and advertisements.

'미디어'라는 용어는 신문, 옥외 광고판, 라디오, 텔레비전, 스마트폰, 광고 등과 같이 사람들이 의사소통하는 모든 다양한 방식을 의미한다.

 

Media are all around us from the moment we wake up in the morning until we go to bed at night.

미디어는 우리가 아침에 깨는 순간부터 밤에 잠자리에 때까지 우리 곁에 있다.

 

Every day, most people see and hear dozens of forms of media.

매일 대부분의 사람들은 많은 형태의 미디어를 보고 듣는다.

 

In this media-rich environment, it is important for us to consume media prudently.

이러한 미디어 홍수의 시대에서 우리가 미디어를 신중하게 소비하는 것은 중요하다.

 

In other words, we need to be able to distinguish between reality and fantasy, and true and distorted information rather than passively accept whatever is readily available to us.

다시말해, 우리에게 이미 손쉽게 주어진 그대로를 수동적으로 받아들이기보다는 현실과 공상, 진실과 왜곡된 정보를 구별할 있어야 한다.

 

Therefore, a new term, "media literacy," has been coined to refer to the ability to analyze media messages of all kinds.

그래서 모든 종류의 미디어 메시지를 분석할 있는 능력을 의미하는 '미디어 리터러시'라는 새로운 용어가 만들어졌다.

 

Analyzing Media Messages

미디어 메시지 분석하기

 

The main purpose of media literacy is to understand how a media message is created and to discover its hidden intentions.

미디어 리터러시의 주된 목적은 미디어 메시지가 어떻게 만들어졌는지를 이해하고 그것의 숨겨진 의도를 발견하는 것이다.

 

For this, we need to analyze the message in detail and ask ourselves a series of questions about it.

이를 위해서, 우리는 미디어 메시지를 자세히 분석하고 스스로에게 메시지에 대한 일련의 질문들을 던져 봐야 한다.

 

The following are five key media concepts that we can use to analyze any media message.

다음은 우리가 어떠한 미디어 메시지든지 분석하기 위해 사용할 있는 다섯 가지 핵심 미디어 개념이다.

 

Key Concepts for Media Analysis

미디어 분석을 위한 핵심 개념

 

1. Source: Who created or paid for the message and why?

1. Source: 누가 메시지를 만들었거나 비용을 지불했으며, 이유는?

 

Source refers to the creator of a media message.

'Source' 미디어 메시지의 제작자를 가리킨다.

 

The creator could be a writer, photographer, or blogger.

제작자는 작가, 사진 작가, 혹은 블로거가 있다.

 

Ads are usually made by agencies, but the true creator is the company or organization that sponsors or pays for them.

광고는 보통 광고 대행사에 의해 만들어지지만, 실질적인 제작자는 광고를 후원하거나 비용을 지불하는 회사나 기관이다.

 

2. Audience: Who is being targeted?

2. Audience: 누구를 겨냥하고 있는가?

 

Media messages are designed to reach specific groups of people who have different backgrounds, such as age, gender, interests, and experiences.

미디어 메시지는 나이, 성별, 흥미, 경험 다양한 배경을 가진 특정 집단의 사람들을 겨냥해 만들어진다.

 

3. Text: What techniques are used to attract the audiences' attention?

3. Text: 청중의 주목을 끌기 위해 무슨 기술이 사용되는가?

 

In media literacy, "text" includes not only written words but also pictures, graphics, moving images, sounds, and the arrangement or sequence of these elements.

미디어 리터러시에서 'text' 문자뿐만 아니라 그림, 그래픽, 동영상, 음향, 요소들의 배치나 배열까지도 포함한다.

 

4. Subtext: How might different people understand the message differently?

4. Subtext: 각양각색의 사람들이 메시지를 어떻게 다른 식으로 이해하는가?

 

The "subtext" is the meaning each person creates from the text in his or her mind.

'subtext' 각각의 사람들이 자신의 마음 속에 있는 text 통해 창조하는 의미를 말한다.

 

In other words, the subtext is not actually heard or seen, but it is personal interpretation based on the previous experience, knowledge, opinions, and values of each individual.

다시 말해, subtext 실제로 듣거나 것이 아니라 각자의 선행 경험, 지식, 의견, 가치에 바탕을 개인적인 해석이다.

 

Thus, two people interpreting the same text can produce different subtexts.

따라서, 같은 text 해석하는 사람이 서로 다른 subtext 만들어낼 있다.

 

5. Point of View: What are the hidden messages?

5. Point of View: 숨겨진 메시지는 무엇인가?

 

What is missing in the message?

메시지에 빠진 부분은 무엇인가?

 

No one tells the whole story.

아무도 완전한 이야기를 말하지는 않는다.

 

Everyone tells the story from his or her point of view, which is only part of the story.

모두가 자신의 관점에서 이야기를 하며, 이는 이야기의 일부에 불과하다.

 

Thinking about the hidden message can reveal the values and biases of the creator.

숨겨진 메시지를 생각해 보면 제작자의 가치나 편견을 밝혀낼 있다.

 

Examples of Analyzing Media Messages

미디어 메시지 분석의 예시

 

Now you are going to read a newspaper editorial.

이제 여러분은 신문 사설을 읽게 된다.

 

Try to analyze the editorial by using the questions listed in the box on page 108.

108 상자에 열거돼 있는 질문들을 이용하여 사설을 분석해 보자.

 

Example answers are provided for you.

여러분들을 위해 예시 답안들이 제시되어 있다.

 

The Bay City News

Bay City 뉴스

 

Editor's Column A NEW STADIUM FOR THE BISONS

편집자 칼럼 Bisons 팀에게 경기장을

 

We need a long-term plan to give our team a new home in Oceanside is too far from the city.

우리 팀에게 홈경기장을 지어줄 장기적 계획이 필요하다. Oceanside 있는 경기장은 도심에서 너무 멀리 떨어져 있다.

 

Everyone complains it is too cold in the winter and too hot in the summer.

모두들 겨울에는 너무 춥고 여름에는 너무 덥다고 불평하고 있다.

 

Our team needs a world-class stadium to play in.

우리 팀에게는 경기할 있는 세계적 수준의 경기장이 필요하다.

 

We support the mayor's plan to build a new stadium downtown.

우리는 시내에 경기장을 짓겠다는 시장의 계획을 지지한다.

 

This project will bring in lots of visitors, and that means dollars for restaurants and other local businesses, said Mayor Pat Richardson.

프로젝트는 많은 방문객들을 불러들일 것이고, 이는 식당들과 다른 지역 사업체들이 벌어들일 돈을 의미합니다라고 Pat Richardson 시장이 말했다.

 

Rather than throwing money into repairing the present stadium, we should build the Bisons a new home stadium that we can be proud of.

경기장을 수리하는 돈을 쏟아 붓는 대신, Bisons 팀에게 우리가 자랑스러워 있는 홈경기장을 지어주어야 한다.

 

1. Who created this editorial and why?

1. 누가 사설을 썼고 이유는 무엇인가?

 

The editor or other editorial staff members at The Bay City News wrote it to persuade people to support building a new stadium.

The Bay City News에서 일하는 편집장 혹은 다른 편집부 직원들이 사람들에게 경기장을 짓는 것을 지지하라고 설득하기 위해 썼다.

 

2. Who is being targeted? People living in Bay City

2. 누구를 겨냥하고 있는가? Bay City 살고 있는 사람들

 

3. What techniques are used to attract the readers' attention?

3. 독자의 주목을 끌기 위해 무슨 기술이 사용되는가?

 

Title stating A NEW STADIUM FOR THE BISONS in bold letters

A NEW STADIUM FOR THE BISONS라고 진한 글씨로 쓰여 있는 제목

 

Written text maintaining the reasons for building a new stadium

경기장을 지어야 하는 이유를 담고 있는

 

A picture of an attractive modern stadium

멋있는 현대식 경기장 사진

 

4. How might different people understand this editorial differently?

4. 각양각색의 사람들은 사설을 어떻게 다른 식으로 이해하는가?

 

Sports fans living in the city will be pleased with a better environment to watch games, and business people will be happy about the possible economic benefits for their businesses.

도시에 살고 있는 스포츠팬들은 경기를 관람할 있는 나은 환경에 기뻐할 것이며, 사업을 하고 있는 사람들은 자신들의 사업에 생길 가능성이 있는 경제적 혜택에 행복해할 것이다.

 

On the other hand, some people might disagree with the idea, believing it is a waste of tax money that should be used for more urgent matters.

반면, 일부 사람들은 이는 더욱 시급한 문제에 쓰여야 세금의 낭비라고 믿으며 아이디어에 동의하지 않을지도 모른다.

 

They might also argue it is more economical to repair the present stadium.

그들은 또한 경기장을 수리하는 것이 경제적이라고 주장할 수도 있다.

 

5. What is the hidden message in this editorial?

5. 사설에 숨겨진 메시지는 무엇인가?

 

The Bay City News is on the side of the mayor and supports building a new stadium.

The Bay City News 시장의 편에 서있으며 경기장을 짓는 것을 지지한다.

 

6. What is missing in this editorial?

6. 사설에 빠진 부분은 무엇인가?

 

Do the majority of the town's citizens want a new stadium?

지역 시민들의 대다수가 경기장을 원하는가?

 

How much will the project cost, and how will it be paid for?

프로젝트는 비용이 얼마나 것이며, 비용은 어떻게 충당될 것인가?

 

By asking and answering these questions, you can critically view and understand the editorial rather than be passively persuaded by it.

이러한 질문들을 묻고 그에 답함으로써, 여러분은 사설에 수동적으로 설득당 하기보다는 사설을 시설을 비판적으로 바라보고 이해할 있게 된다.

 

Here is the second example, an advertisement.

여기 번째 예로 광고가 있다.

 

Try to analyze this advertisement on your own by answering the questions on page 181.

181쪽에 있는 질문들에 답함으로써 광고를 직접 분석해 보시오.

 

got milk?

우유를 마셨나요?

 

Swift Pick

빠른 선택(스위프트 선택)

 

Some studies suggest that teens who choose milk instead of sugary drinks tend to be leaner, and the protein helps build muscle.

일부 연구에 따르면 설탕이 음료 대신에 우유를 선택하는 대들이 날씬한 경향이 있고, 단백질은 근육을 생성에 도움을 준다고 합니다.

 

Eat right, exercise, and drink 3 glasses of low-fat or fat-free milk a day.

제대로 먹고, 운동하고, 하루에 저지방이나 무지방 우유 잔을 마시세요.

 

body BY milk

우유로 만든

 

Posted by 최 샘
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